Gå til innhold
Arkivverket

[#63240] Har noen opplysninger om Nils Jacobsen, Store Torskefjord, Lebesby i Finnmark.


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Nordmann Nils Jacobsen i Store Torskefjord var gift med Karen Mortensdatter. De fikk datteren Marit. Hun giftet seg med Peter Angel Petersen. Jeg finner ikke noe om Nils Jacobsen, og heller ikke fødselen til Marit. Er det noen som vet mer om denne familien?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Jeg glemte å legge til lenken med giftemålet til Nils Andreas Jacobsen og sjøfinnpike Karen Mortensdatter. Der står det at han er født på Karlsøy, fødselsåret må ha vært rundt 1822, faren heter Jacob, men jeg greier ikke tyde etternavnet. Faren til Karen het Morten Aanetsen.Giftemålet nederst på siden: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Du finner Nils Andreas Jacobsen Stakken konfirmert i Karlsøy i 1839 med opplysning om at han var født 25. juli i 1822. Ved konfirmasjonen blir det opplyst at hans fosterfar var gbr. Alexander Figenschou Stakken. Jeg er litt usikker på dette navnet Stakken, er det en forkortelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Dåpen til Nils Andreas finnes i Karlsø kirkebok 1775-1823 side 388. Foreldre: Jacob Carlss og Aasel Nilsdr, f 25 Aug dp 29/9 (Dom 17 Trin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

En liten anetavle for Nils Andreas, slik jeg har han registrert:1. Nils Andreas Jacobsen, født 25 Aug 1822 i Hamre, Helgøy, døpt 29 Sep 1822 i Karlsøy2. Jacob Carlsen, født 1791, Kammen, Helgøy, døpt 22 Mai 1791 i Karlsøy, død 10 Apr 1850 i Torsvåg, Helgøy3. Aasel Margrethe Nilsdatter, født 1791, død 29 Aug 1836 i Hamre, Helgøy4. Carl Iversen, født Jun 1763 i Karlsøy, døpt 3 Jul 1763, død 14 Jan 1796 i Karlsøy (omkom på sjøen)5. Gidsken Jacobsdatter, født 1750.6. Nils Andersen, født 1758.7. Johanna Andersdatter, født 1761.8. Iver Jensen, døpt 5 Aug 1742 i Karlsøy, Troms.9. Malena TorstensdatterMvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

En liten kommentar til (5):Alexander Figenschou bodde på gården Stakken, som ligger på østsida av Grunnfjorden på Ringvassøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Hei,Tusen takk til alle som har bidratt. Og takk til Odd Villy, atter en gang, for at du deler materialet du sitter på med oss andre. Det er utrolig hvor mye materiale du har samlet inn fra Finnmark og Troms fylke, Odd Villy, rene slektsleksikonet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.