Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kari Dahlsveen

[#63241] Oline Andersdatter g 1908 m Ole Toresen Torseter

Recommended Posts

Gjest Kari Dahlsveen

Oline Andersdatter Sve-eie f i Ringsaker, muligens på noe som kalles Sveeie i Ringsaker, muligens hovedsoknet?? Dette er halvsøster til ei av mine formødre. Ved å finne Oline og foreldre kan jeg kanskje også finne min formor? Olines foreldre skal være Anders Larsen Sve-eie og Agnethe Hansdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Finner en Ole Toresen på Torsæter store i 1900.Født 1876,Ringsaker. Gift med Karen . En søster av Ole, som heter Agnete, bor der også: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0412&kenr=002&bnr=0029&lnr=00>Lenke Ole Torseter og Oline Andersdatter giftet seg 24 mars 1908. Brudgommen er født i 1876 og bruden i 1882: Lenke Ser ut til at Oline alt var på Torseter i 1900,som tjenestejente.Konfirmasjonen 10/10-1897: Oline Andersdatter Sveeie i Veldre.Født 10/10-1883,døpt 24/4 -1883.Bopel Aasbranden(nr 19)(hun ble konfirmert på sin egen bursdag: LenkeDåpen hennes.Hun var et 'uekte barn'.(nr 16)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Ann-Mary vant!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Men den Ole Toresen på Torsæter store i ft 1900 var ikke gift med Karen. Det er kanskje hans mor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ja,det kan det kanskje være ja,Lars Ove. Gikk litt fort i svingene for meg i sted,ser jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen til Ole,født 10 okt 1876. Foreldre var Tore Olsen og Karen Thoresd. Storseter: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ved Oline's dåp sto det at faren ,Anders Larsen Hauglidstuen ,var født i 1861.Moren,Agnethe Hansdatter Sveeie, var født i 1859.Her er Anders Larsen i 1875,på Hauglidstuen i Veldre. Foreldre er Lars Olsen og johanne Olsdatter: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

HeiHar du sett Agnethe og Andreas Sveen er begravet på Brøttum gravplass, Ringsaker ?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Dahlsveen

Her var det mere opplysninger enn det jeg hadde drømt om. Agnete Hansdatter: Var hun også født utenfor ekteskap?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Dahlsveen

Beklager, jeg finner ikke ut av dette med begravet på Brøttum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

I innlegg 1 skriver du at Oline hadde en halvsøster.Hva het hun?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.