Gå til innhold
Arkivverket

[#63241] Oline Andersdatter g 1908 m Ole Toresen Torseter


Gjest Kari Dahlsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Dahlsveen

Oline Andersdatter Sve-eie f i Ringsaker, muligens på noe som kalles Sveeie i Ringsaker, muligens hovedsoknet?? Dette er halvsøster til ei av mine formødre. Ved å finne Oline og foreldre kan jeg kanskje også finne min formor? Olines foreldre skal være Anders Larsen Sve-eie og Agnethe Hansdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Finner en Ole Toresen på Torsæter store i 1900.Født 1876,Ringsaker. Gift med Karen . En søster av Ole, som heter Agnete, bor der også: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0412&kenr=002&bnr=0029&lnr=00>Lenke Ole Torseter og Oline Andersdatter giftet seg 24 mars 1908. Brudgommen er født i 1876 og bruden i 1882: Lenke Ser ut til at Oline alt var på Torseter i 1900,som tjenestejente.Konfirmasjonen 10/10-1897: Oline Andersdatter Sveeie i Veldre.Født 10/10-1883,døpt 24/4 -1883.Bopel Aasbranden(nr 19)(hun ble konfirmert på sin egen bursdag: LenkeDåpen hennes.Hun var et 'uekte barn'.(nr 16)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ved Oline's dåp sto det at faren ,Anders Larsen Hauglidstuen ,var født i 1861.Moren,Agnethe Hansdatter Sveeie, var født i 1859.Her er Anders Larsen i 1875,på Hauglidstuen i Veldre. Foreldre er Lars Olsen og johanne Olsdatter: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.