Gå til innhold
Arkivverket

[#63260] Agnete Hansdtr f ca 1859 fikk barn med ungkaren Anders (Andreas)Larsen


Gjest Kari Dahlsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Dahlsveen

Jeg drister meg til å legge inn saken på nytt. Agnete Hansdtr f ca 1859 fikk barn med ungkaren Anders (Andreas)Larsen. Hvem var denne Agnete Hansdatter. Hvor var hun født og hvem var hennes foreldre? Hun skulle bo i noe som het Sveeie. Om de ble gift senere vet jeg ikke. Barnet: Oline Andersdatter f 10 okt 1882 døypt 22 apr 1883.Trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Dahlsveen

Er det samme Agnete Hansdatter f 1858 som er gift med Gudbrand knutsen og bodde i Nordengen ved Torsæter i 1900? De har barna: Berthe Gudbrandsdtr. f 1888 og Hilda Gudbrandsdtr. f 1893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Det er nok letter for folk å hjelpe deg hvis du sier litt om hvor disee personene befinner seg.Desuten hjelper det å legge inn lenker til informasjon du har funnet. Hvis du er usikker på hvordan dette gjøres se her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Dahlsveen

Agnete Hansdatter er vel muligens datter av Hans Olsen Fodsen og Alis Johansdatter f 23 nov 1857 døpt 3 jan 1858??? Og da er vel Hans Olsen Narudeie som var fadder for Berte muligens samme mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Dahlsveen

Beklager at jeg skrev Hans Olsen Fodsen, men det skulle vært Ole Hansen Fodsen, så enten er det skrivefeil av presten eller det er feil foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Du har nok feil jente der ja,foreldre til Agnethe dpt 3/1 1858 er Ole Monsen og Alis Johansdtr Fossen eie. Men Agnethe skulle jo være f på Fossen så litt mer leting så dukker hun nok opp. Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Dahlsveen

Hei! Nei, jeg tror muligens alt med Fossen var et blindspor. Her er det noe rart. En slektning var på Arkivet på Hamar for mange år siden, men han fant dem heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Da er det nok best å begynne helt på nytt. Det er altså Oline f 1882 som er ditt sikre spor ? Hvor bor hun f eks ved konfirmasjon ? Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Dahlsveen

Her er jeg ikke sikker på noe. Nuligens ble hun konfirmert fra Åsbrænden?Men jeg har lett folketelling for 1865 og 75 opp og ned flere ganger. Finner ingen Agnethe med far Hans Olsen. Muligens er Agnethe født på Fløten hvor nå det måtte være. Ser slik ut da hub giftet seg med Gudbrand Knutsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Dahlsveen

Det står også attest fra skifteretten da de giftet seg. Dermed var vel en av dem skilt eller enke/enkemann. Se lenke i innlegg fra Ann-Mary Engum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Denne her er ikke dum !Lenke Skal sjekke om denne Fløyten kan ligge under Byflaten. Du finner denne familien i 1865 husker ikke hvor i farten. Mor Berte passer jo bra med oppkalling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Det kan det være,eller det kan være Fløiten sæter,kanskje Berte var budeie på sætra,uansett tror jeg nok det er denne dama som er din,får se hvor hun bor ved konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Hans Olsen og Berte Jacobsdtr finner du forøvrig under Jørgenstuen i 1865 og under Paalsrud i 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Bare hyggelig,som du ser ved Agnethes dåp i 1857 er det mange interresante faddere,på morsiden ser det ut til, og så giftet de seg tydligvis den vielsen finner du sikkert. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.