Gå til innhold
Arkivverket

[#63263] Hjelp til å tyde kirkebok: Fusa


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hvem var denne Anna Høysæter som ble døpt 26 juli 1688? Greier ikke å tyde farsnavnet hennes, det er midt på høgre kolonne: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fusa i Os, Ministerialbok nr. A 6 (1669-1719), Kronologisk liste 1688, side 39. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11617&idx_id=11617&uid=ny&idx_side=-40>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror det står Svendsdatter.døbt af Samnanger Anna Svendsdaatter Høysætter. Faddernes navn: Johannes Børdalen, Niels Krista?; Hougro? Høysætter; Brita Langeland?, Gunnilla Krista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal dere ha begge to, tror Lars har rett med hensyn til Reista(d) - det passer med navn derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Innlegg 7: Dend 6 feb døbt Hans Svendsøn Høysæther. Faddere vaare Peer Tysland, Ole børdalen, anders børdalen, brita Langeland, ?? Høysæther.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Den er for vanskelig for meg Arnfrid. For meg så ser det ut som navnet Loss går igjen et par ganger. Etter Christofer Jens? Loss tror jeg det står Maren Hansd. Fusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, Berit. Nå har Christian også sett på den og lagt svar inn i debatten om Peder Hansens etterkommere. Lenke Han mener det står Jøren Pedersen, Samuel Loss, Margrethe Samuelsd?, Christine Jensd. Loss, Maren Hansd. Fuse.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.