Gå til innhold
Arkivverket

[#63265] Sitter noen med opplysninger om Aanet Pedersen på Lebesby? Far til Morten?


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Aanet Pedersen er gifter seg med Karen Olsdatter i 1782. LenkeDe ¨får flere barn fra 1782 fram til 1797, men en periode på noen år kommer det ikke barn. Kan de ha vært bosatt i Tana eller Porsanger denne perioden?Hvis en følger navneskikken, så skulle en tru disse to var foreldre til Morten Aanetsen, men jeg kan ikke finne han født i Lebesby. Morten Aanetsen kaller sin første jente Karen. Jeg kan heller ikke finne Aanet Pedersen født i Lebesby. En del av fadderne er fra Korsnes, mens bruden sannsynligvis er fra Torskefjorden, men det er mange Karen født i tidsrommet 1750 - 1760.Så spørsmålet, er han far til Morten Aanetsen? Og hvor ble far og sønn født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Takk Åse,Jeg trur jeg er ut av trening, tenkte ikke på å undersøke 1801 - tellinga, enda jeg hadde sterk mistanke om foreldrene. Der står jo Morten oppført som sønn.Men hvor er han født? Jeg har lett gjennom kirkebøkene for Lebesby uten å finne han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.