Gå til innhold
Arkivverket

[#63267] Hvilken menighet i Oslo?


Gjest Liv B Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv B Christensen

Jeg skal finne en som er født i Xania i 1892 i følge Folketellingen av 1900. Familien bor da i Oslo gade, men det kan også være at barnet er født i nærheten av besteforeldrene i Solør gade.Noen forslag til hvilke kirkebøker/menigheter jeg bør begynne å lete i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Solørgt tilhører Vålerenga i 1899,men Vålerenga ble ikke opprettet før i 1897,så da kan du jo prøve Grønland eller Kampen Rikshospitalet er også en mulighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv B Christensen

Takk for gode forslag. Har begynt å lete på Oslo Hospital, men har ikke funnet noe der. Leter videre på de andre forslagene.Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er kanskje enklere å finne konfirmasjonen først - ved å anta at personen bodde innenfor samme menighet ca. 1907 som i 1900? Da vil du trolig få opplysning om hvilken kirke personen er født i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Bare en gjetning...Jeg burde åpenbart ha tatt kvelden litt tidligere i går kveld og ventet med å skrive innlegget til jeg var mer opplagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv B Christensen

Nå har jeg funnet giftermålet mellom foreldrene. Lette etter konfirmasjon og sidene etter dette hadde giftermål fra 1891 og fremover. Da fant jeg foreldrenes giftermål. For første gang vet vi nå hva barnets mor heter. Men finner ikke sønnens ellers brorens fødsel. Hvis jeg skal be om hjelp bør jeg vel gjøre det i et annet debattforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Det tror jeg er lurt. Og da bør du også ta med alle navn og datoer og andre fakta du har om saken. Ellers blir det vanskelig å hjelpe deg videre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.