Gå til innhold
Arkivverket

[#63286] Hvordan finne riktig kirke i Oslo?


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Min fars tanter og onkler skal ha bodd i Karl Johansgate da de var små. Hans Nils Christian Sørensen skal ha blitt født 02.07.1899 i Oslo.Hvordan kan jeg vite hvilke kirker jeg skal lete under? Håper virkelig noen kan hjelpe meg fordi dette kan føre til at jeg finner navn på mine oldeforeldre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Denne var virkelig til stor hjelp. Nå skal jeg se om jeg klarer å finne ut noe mer.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger-Marie Næsset

Nå har jeg lett og lett for å se om jeg kunne finne Hans Nils Christian som født og døpt i Oslo. Har ikke hatt hellet med meg å nå håper jeg virkelig noen kan komme med råd. Foreldrene hans skal ha bodd i Karl Johansgate i Oslo. Se innlegg 1.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Eg kan ikkje finne Hans Nils Christian Sørensen i Kristiania i folketeljinga for 1900.Kjenner du namna på nokon av syskena hans, Inger-Marie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk både til Solveig og Torodd for hjelpen.Noen av søskenene skal ha hett Dagmar, Margit, Astrid og Charles Sørensen.Vet egentlig ikke noe mer. Tenkte å lete etter de barna som Sofus Sørensen hadde i 1900 tellinga. Dette for å se på navn på faddere her, ifall det skulle være noen navn jeg har funnet i min familie. Tror vel kanskje egentlig at Sofus har tatt til seg noen av barna men vet ikke. Min Sørensen skal ha reist tilbake til Danmark ca. 1906 og kommet til Hjørring.Forsøker nå å lete i Trefoldighetskirken for å se om noen kan være døpt her.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk. Jeg hadde akkurat funnet ut selv også at det måtte være gamle Aker jeg bør kikke i.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.