Gå til innhold
Arkivverket

[#63299] Trondheimsveien 6, Oslo


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Er det noen som har informasjon om hvem som hadde butikker der rundt 1900-og fremover i tid, jeg leter etter en dame ved navn Johanne Lauerin Brill født i Kristiani 1890 hadde butikk der. Jeg er klar over at man kan dra på arkiv i Oslo for å finne slike oppl. men kan ikke gjøre det selv p.t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen, Kikki!Det er denne damen som senere hadde butikk i Trondhjemsveien 6?LenkeHåper noen kan slå opp i Oslo Byarkiver for deg, der burde være mulig å finne svar?Lykke til .Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Solveig Håklev

HeiHar du fått sett noe mer på denne ? Hvis ikke kan jeg ta en titt på folketell.i byarkivet når jeg skal inn til Oslo torsdagMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei! Nei, jeg har litt ugrei helse så jeg har ikke klart det ennå. Veldig snilt hvis du orker å se etter for meg! vennlig hilsen Kikki Brill:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiJoda,det var forretning i Trondhj.vn.6 I Oslo adressebok sto den oppført slik:Brill J & Co 1925 (Johanne Brill og Erling Kristoffersen) Isenkram,kjøkkenutstyr,glass,stentøy og vaskeartikler.Brill Johanne Frk i ovenstående firma,Solhauggaten 2Går utifra at dette firma ble etablert i 1925,etter at Johanne kom tilbake fra AmerikaVed FT 1 feb.1915 bor Johanne hos Johan og Mathea Brill i Fjeldgt 4,hun er da Ekspeditrise i manufaktur.1.desember 1922 har hun adresse Fjeldgt 4 hos sin søster Hilda som er gift med Oscar Holm,men er oppført som fraværende(da var hun vel i Amerika)Johanne Aamodt som hun het som gift er listet i Oslo adressebok t.o.m.1974-1975 Bosted er da Øvre Foss 2I 1938 heter forretningen Brill & Co Isenkram Johanne Aamodt og Erling KristoffersenMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at du har fått så kjempegod hjelp av Solveig her. Byarkivet har mange gode kilder, bare så tungvint for oss utenbys å komme dit.Gratulerer med gjennombrudd i saken.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.