Gå til innhold
Arkivverket

[#63301] Tolkehjelp dødsårsak Høylandet i Grong


Gjest Kari Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Hagen

Takk for hjelpen.Jeg hadde en mistanke om at det var en tragedie, og du har nok rett. Håper noen klarer å lese resten for meg også.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Løfter denne opp igjen. Jeg tror presten har ført inn noen mer om Helena Danielsdtr. mellom person nr 6. og 7Tror det står: Lig fundet i Flakksundet..... , leser også navnet Josef Flakken.... LenkeKan noen hjelpe med resten!Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Om Helena: 'saavidt vides øvet et opdaget Tyverie'Mellom person 6 og 7 (dreide seg ikke om Helena): 'Et Liig fundet i Flakvandet, Ansigtet tildeels beskadiget og Armerne borte, forøvrigt havde man faldt itu ved Berørelse. Af Væxten og det eeneste tilbageværende Klædningsstykke, en Skoe paa et Been, antages det at være Jacob(?) Flakken, som druknede 16 Octbr. 1848; Nogen anden vides ikke druknet i det Vand'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.