Gå til innhold
Arkivverket

[#63309] Harald Hundvin


Gjest Karl H. Meyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl H. Meyer

En Harald Hundvin, f. 31.05.1913, døpt 07.09.1913 i Lygra Kyrkje, Alversund, Lindås sokn. Prøver å finne hans konf. men har ikke lykkesKarl H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn dåpen til Harald her: Lenke1913 øveste dåp.Han ser ut til å være uægte sønn av ungkarl veiarbeider Elias N. Eide, Evendvik og pigen Berta Andersdatter Hudven.Siden han ikke finnes på konfirmantlister i samme kirke årene 1927 -1930 ville jeg tro han var konfirmert et annet sted. Ser på konfirmantlistene at en del gutter har deltatt i undevisningen, men ikke blitt konfirmert. ( Noen er navngitt)Kan det være at mor og sønn har flyttet fra stedet? Vet du om Harald giftet seg?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel en av Hudvengårdene og muligens mor til Harald i 1900- tellingen?Lenkenoen av faddere ved dåpen ser ut til å komme fra den andre Hudven gården i området.Håper noe har oversikt over gårdshistorie herfra.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at jeg har skrevet gårdsnavnene feil , det skal være Hundven som nevnt i 1900-tellingene, men folkene er vel de rette? Kan det tenkes at Harald brukte et annet etternavn i 1900.Fars navn Elias Eide? Elles Andersen som den ugifte mor?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei!Harald kan vere komfirmert i Lindås kirke.Moren giftet seg trolig senere: LenkeVist noen kan slå opp i BB for Lindås Hundvin og Lygra sokn, og se hva som står der.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Hei ! Mange takk for hjelpen så langt, disse opplysningene hadde jeg fra før.Far til Harald, er Elias Nilsen Eide, f. 1890 Eide, Gulen, Sogn og Fjorande, i 1913 var han veiarbeider, han døde 1918 då var han telefonarbeiderKarl H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Legger inn en lenke til et spørsmål om samme person på AF LenkeJeg tror (kanskje) jeg kjenner etterkommere etter HH, men det er kanskje ikke interessant i denne sammenheng.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Utdrag frå Norske Skulefolk:Harald Hundvin, skolestyrer, f.31-5-1913 i Lindås. Stord lærerskole 1950. Eks.art. Voss landsgymnas. Norges lærerhøyskole, Trondheim. Gym. skolen. Div. militære og sivile kurs. Under krigen lærer i Storbritannia. Tilsatt i Laksevåg framh.skole. Solestyrer ved Damsgård skole, Laksevåg fra 1-7-1965. Form. i BUL i Bergen 1952-55. Med i Laksevåg herredstyre fra 1959. Form. i komm. park-, idretts- og friluftsutv. Div. komm. tillitsyrke. Gift 1941 med Olava Holm. 2 sønner og 1 datter.Eg kan hugsa at tante mi i Laksevåg nemnde familien Hundvin. Onkel var kollega med Harald Hundvin, og dei var nok naboar og venner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.