Gå til innhold
Arkivverket

[#63318] Bygdebok for Lindås, når kommer den?


Gjest eli heldal
 Del

Recommended Posts

Gjest eli heldal

Mener jeg har lest ett sted att det skal bli utgitt en bygdebok for Lindås. Noen som vet når den er klar eller om den allerede er i salg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en oversikt over bygdebøker i Hordaland.For Lindås ser det ut til at det er utgitt to bind av Lindåsbøker i 1981, vet ikke om det er nye bøker etter dette? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Bygdebok for Lindås bind 2 av Olav Ones kom ut i 2000. Det skal komme 1 bind til som skal dekke gamle Lindås, står det i forordet.Men det er kommet ut andre fra Lindås: Rettingshefte til Bygdebok for Lindås bind 1 kom i 1987. Alenfit 1 kom i 1968. Alenfit 2 A kom i 1981 Alenfit 2 B kom i 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Boken 'Bygdebok for Alenfit' av Nils Hjelmtveit 1.gang utg.1968-1975 omhandler gårds og slektshistorie for Lindås,i allefall for områdene Alversund og Seim.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Den varslede nye bygdeboken for Lindås gjelder vel den aller nordligste delen av kommunen.Ganske mange gårder i Lindås er dekket av Mykingbindet, som altså kom i 1981. I tillegg finnes, utenom Alenfitbøkene for den sørvestligste biten av kommunen, også et 3. bind av Hamreboka, som omfatter Eikangerdelen av nåværende Lindås kommune. Den østligste delen av denne tilhørte gamle Hosanger kommune, som er registrert i Hosangerboka, foreløpig uten nyere oppdateringsbind (som forlengst er utgitt for Osterøy-delen av Hosanger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli heldal

Takk alle sammen. Skal viderebringe denne infoen til min Mor det er hun jeg spør for. Mykingbindet har vi, min Mor er fra Myking. Alenfilbøkene vet jeg hun har lånt på biblioteket.Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Biblioteket i Bergen har en side hvor en kan velge gård og utfra det finne bygdebok Lenke Tiltaket gjelder bare gårdene i Hordaland Sogn og FjordaneMvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.