Gå til innhold
Arkivverket

[#63324] Tyding av plassnavn i Drøbak kirkebok 1858-1870


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

I 1859, nr 24 konfirmeres Maren Sophie Martinsdatter, bosted Kaiplass. Faren er Gårdmann Martin Olsen og hustru Hellene - ja, hva står det der. Takker for mulig hjelp. Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn kirkeboksiden med konfirmasjonen her: LenkeJeg synes det står Kenplass etter mors navn, men det er muligens bare en skrivefeil for Kaiplas?Kan hende andre tyder dette bedre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Finner ikke digital kirkebok for dåpen til Maren Sophie, ser ut til å mangle kirkeboka for 1843?Derimot lurer jeg på om hun kan ha fått en søster på Nesodden i 1849? Fars mavn passer, men moren er ført som en Hansdatter?LenkeHåper noen loklkjente kan hjelpe deg med Kaiplads og hvor familien har bodd?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er dåpen til en mulig søster f. Nesodden, se neserste dåp:LenkeVet jo ikke om dette er samme ektepar, men navnlikheten er stor, og avstanden ikke så stor?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det paret som passer med navn bor i alle fall ikke her 1865, på gårdsnavnet fra dåpen i 1849, de kan jo ha flyttet til Kaipladsen senere før datter Maren Sophie ble konfirmert?LenkeSer at jeg har fått med noen leie skrivefeil i farten i de forrige innleggene, Håper du likevel finner ut av dette. Ordene skal være lokalkjente og nederste ):Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.