Gå til innhold
Arkivverket

[#63325] Marit Hansdatter fra Sør-Fron . Hennes foreldre?


Gjest Kjell Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Fant ei Marit 2 år i Froen i 1801 som jeg tror kan være rette person. Lenke Grunnen til at jeg tror det er at hennes foreldre heter Hans og Abelone. Johannes og Marit fikk en datter f./dpt. 2/4 1837 som ble kalt Abelone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Riseth

Ja det virker sannsynlig, men det står da hun ble gift med Johannes Olsen på min permanente sidelenke: Marit Hansdatter ( Ringstad eller noe slikt ) Noen gård med det navnet finnes visst ikke i Sør-Fron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ringstad var husmannsplass under Rudi, og finnes derfor ikke som egen gård i 1801.Lenken til dåp som Lars Ove viser til i innlegg (2) er riktig, men dåpsbarnet finnes midt på venstre side under døpte 24. februar:Hans Olsen Ringstad under Rudie og Abelone Olsd. B. Marie. T. Karie Fevolden, Gunil ibid, Marie Isum, Anders Rudie, Gunder Tofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Morken

Du har muligens dette allerede, men Hans Olsen Rudi E dør 15.12.1832,63 år gml. og Abelone Olsdtr.Ringstad dør 1809, 57 år gml. Johannes Olsen Noet og Marit Hansdtr er meldt utflyttet 11.3.1838 til Inderøens pr.gjeld med sine 5 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.