Gå til innhold
Arkivverket

[#63329] ansatt på hermetikkbedrift, birger oliversen, måløy, sogn og fjordane


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Jeg søker igjen om opplysninger omfølgende person:Birger Oliversen, døpt Thomas Birger Ingman Oliversen f. 1886, Petri, død 13.11.1947, grl. Nedre gravlund, Ålesund. Gift med Constanse, visst fra Stavanger, død 29.06.1961, grl. Nedre gravlund, Ålesund. De flyttet visstnok til Måløy, (S&F?) hvor han var bestyrer på hermetikkfabrikk, siden til Ålesund hvor han hadde noenlunne samme type arbeid. Han skal ha hatt 3 døtre: Bergljot f. ca. 1920, jente f. ca. 1922 og Ingjerd f. ca 1930.Alle tips mottas med takk.Finnes det bygdebøker fra området? Adresselister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest erling t. endresen

Ja, stemmer, det er hans etterkommere jeg skulle visst mer om, har nå systematisert etterkommerne etter alle hans øvrige søsken. Er det snakk om nålevende personer som noen har opplysninger om, kan evt. data sendes tiletendre alfakrøll online dott no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest erling t endresen

Slekten er oppsporet og jeg er fornøyd :-)Takk for innspill.Barna var forøvrig født henh.vis 1907, 1914 og 1933 (!!), av samme far og samme mor. Ved siste barnefødsel hadde foreldrene allerede vært besteforeldre i 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Marie Tobine f. 1907, Johannes, Stavanger. Bergliot Konstance f. 1914, Kopervik, (dpt 1915), siste jente Ingjerd f. 1933, Måløy.Maren Tobine finnes gift med Johannes Nordahl Berentzen 1928 i Måløy, far fabrikbestyrer Birger Oliversen, og hennes sønn Halvdan f. 1928 finnes også der med fadder formann Birger Oliversen og hustru.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2097&idx_id=2097&uid=ny&idx_side=-222>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.