Gå til innhold
Arkivverket

[#63330] Karen Margrethe Dahl og Georg Theodor Jørgensen


Gjest Therese Gabrielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Therese Gabrielsen

Heihei, Godt nyttår. Når har jeg ikke vært på disse kanter av internett på lenge. Jeg tittet innom den linken jeg la inn over, den til Tore Vamraak. Der fant jeg noe nytt og spennende, og nesten vanskelig å tro på. Eivind Utyrmsen hadde en N Eivindsdatter til kone.N Eivindsdatters far Eyvind Sigurdson Nersten født ABT 1430 var gift med Margrete Niculasdotter Espeland.Eyvind Sigurdsons far: Sigurd (Sjur) Eyvindson Nersten født 1400Sigurds far: Eyvind Sigurdson Nersten født 1370 giftet seg BEF 1402 med Gudrun Eilivsdatter.Gudruns far: Eilif Brynjulfson Keck (Keiker) født 1377 i/på Hiis Asdal, Øyestad gift med N Arnesdatter. (N Arnesdatters far: Arne Jørundsen Rev (Ringheim) Arnes far: Jørund A Rekve (Røkkven))Eilif Brynjulfson Keck (Keikers) far het Brynjulf Eilifson (1350)Brynjulf Eilifsons far het Eilif Brunjulfson. Han var født 1315 (på Aga) og døde i 1380 ca 65 år gammel.Eilif Brynjulfsens far het Brynjulf Eilifsen. Han var født i 1270 i/på Hiis-Asdal, Øyestad.Brynjulf Eilivsens far het Eilif Arnfinson og var født i 1240.Hans far het Arnfinn Eilivson og hans far står kun oppført som Eiliv N.Dette synes på meg som helt utrolig. Om denne kilden stemmer betyr det at slekten kan føres tilbake 150 år før Svartedauen kom til Norge. Hvordan er tekster fra den tiden bevart? Hvordan kan man få sett eller lest i kilder fra den tiden?Mvh Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Oi, Therese, det var jo en artig tavle, har du bry med å slenge den inn på:torl-o@online.no så kan jeg få studere den, uten at jeg kan love om den er riktig, der tror jeg noen med mere viten i genealogien en meg må vurdere.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.