Gå til innhold
Arkivverket

[#63333] Jernbanearbeider i 1975


Gjest Idun Bremseth Bårdstu
 Del

Recommended Posts

Gjest Idun Bremseth Bårdstu

Ole Larsen, f. 1843 jobbet på jernbanen i Hommelvik, Malvik i Sør-Trøndelag rundt 1875. I kirkebok for Malvik står han som far til et barn, og at han 'formodentlig' er svensk. Jeg har kontaktet Statsarkivet på Hamar og bedt om hjelp, men kan det være noen her som på noen måte kan ha en oversikt over svenske/norske jernbanearbeidere fra den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiI Leif Midthaugs privatarkiv på SAH så finnes det en komplett oversikt over jernbanearbeidere i Norge basert på folketellingen 1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idun Bremseth Bårdstu

Takk skal du ha. Vet du hvilke opplysninger som er samlet i dette arkivet utover navn, og om det er mulig å lete uten å dra til Hamar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idun Bremseth Bårdstu

Takk skal du ha. Vet du hvilke opplysninger som er samlet i dette arkivet utover navn, og om det er mulig å lete uten å dra til Hamar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det jeg vet er at Midthaug har brukt folketellingene for 1875 som grunnlag. Da finnes det kun de opplysningene som er innhentet der. Navn, alder, sivilstatus, bosted, og fødested.Jeg kan, om du ønsker det, se om jeg finner mannen i arkivet neste uke, og gi deg tilbakemelding om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idun Bremseth Bårdstu

Ja, takknemlig om det kan la seg gjøre. Folketellingen for 1875 for Strinda (Malvik) er søkbar, men jeg finner ikke noen der som passer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.