Gå til innhold
Arkivverket

[#63341] Kari Knudsdatter dpt.1805 i Hedalen. Til Biri i 1819. Etterkommere?


Gjest Berit Vikhammer
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Vikhammer

Kari el Karen Knudsdatter, søster til min tippoldefar, ble døpt i Hedalen i Valdres jan. 1805. Hun flyttet til Biri 1819, attest av 10. juni. Som pleieforeldre ved konfirmasjonen i Biri står Torger og Gulbjør Echern. Kari ble konfirmert ved Segaards kirke 2den søndag etter påske i 1820. Hun var nevnt som tjener i Echern.(Biri. Klokkerbok 1814-1828 s.263 nr. 19 og min.bok 1814-1828 s.259 nr. 19). Er det noen som vet hvor det ble av henne? Jeg undres på om hun ble gift og evt. hadde etterkommere? Vennlig hilsen Berit Vikhammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing
Lenke Får ikke lagt inn dette ordentlig, men hvis du fyller inn Hans og Kari i kolonnen til far og mor,får du opp to barn det er verdt å se på!?Mvh Hilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fra FS: Marthe,født 24 jan,døpt 7 feb 1836: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500221547490&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Oppl&juris2=Oppl&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Oppland&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeDåpen til Marthe ,nederst på høyre side: Lenke FS: Christian,døpt 21 april 1840: LenkeKirkeboken: Christian,født 10 april,døpt 21 april 1840:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Finner en Kari Knudsdatter fra Ekerneie i Biri død i Land 1838, så da må det vel være snakk om to med samme navn? Kari(2-3-4) får jo barn i 1840.Mvh HildeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Vikhammer

Hei Ann-Mary og Hilde. Tusen takk for svar! Er imponert over hvor raskt noen prøver å hjelpe. Fint å få vite om denne ressursen mht Biri og Snertingdal! Jeg skjønner nå at jeg burde ha lagt inn at Karis far heter Knut Kristoffersen. Dåpen hennes står i Min.bok for Aurdal i Oppland for 1800 - 1808 s. 45. Da kan det vel ikke være 'min' Kari som gifter seg med Hans Amundsen, og da blir det vel ikke 'min' Karis barn heller. 'Min' Kari var født i 1805, så da kan man vel spekulere litt på dødsfallet i 1838 også. Riktignok er dette med alder og årstall så ymse mange ganger. Jeg skal prøve å finne dødsfallet direkte i kirkeboka for å se om det står noe om hun var gift eller ikke. Igjen tusen takk! Mvh Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.