Gå til innhold
Arkivverket

[#63346] Lars Larsen født 1726 - Vækerø?


Gjest Anita Gundeid
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Gundeid

Kan noen hjelpe meg med hvor Lars Larsen kommer fra? Hans opphav er ukjent, men han var enkemann da han giftet seg med Dorthe Aslaksdatter i 1760. Han hadde ved vielsen bosted Vækerø i Vestre Aker.Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Ja kanskje det er han. Siden navn og sted stemmer, samt årstallet kan være riktig tror jeg kanskje det. Sjekker videre om dette. Igjen tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Hei!Lars var fra Søndre Moen i Heradsbygda i Elverum, sønn av Lars Anderssen fra Øgarn/Lille-Kvasstad, f. ca. 1684, bgr. 06.10.1765, og Inger Ravaldsdatter fra Østre Kvernmoen, f. ca. 1686, bgr. 15.12.1771.Ved skiftet etter foreldra i 1766 står det at sønnen Lars var myndig og bosatt på Vækkerø ved Kristiania. Søstera Marit/Marte Larsdatter var gift med Per Embretsen, også på Vækkerø (seinere på Nordre Røa).Ved skiftet etter broren Anders Larssen på Kattholtet, også kalt Åsen, under Kvasstad, i 1781, står det at søskena Lars og Marit for lenge siden var reist til Røa 'ved Xania'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Tusen takk for all hjelp. Utrolig hva dere klarer å finne ut. Synes selv det er fryktelig vanskelig å tyde bøkene fra 1700-tallet, men dette er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.