Gå til innhold
Arkivverket

[#63367] hjelp til tyding av kirkebok, Loppa, Finnmark


Gjest Irene Åsheim Karvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Åsheim Karvik

Hei. Kan noen hjelpe meg å tyde (helst alt) hva som står om par nr. 2 som ble gift på Loppa 1833.skannet kirkebok for Loppa, Finnmark vigde 1833, s.379. par nr 2lenke: LenkeOm det står fødested Brevig på bruden, hvor kan dette være hun er født ca 1808.brevig?Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Åsheim Karvik

prøver på nytt: Lenke hvis ikke så gjelder det som nevnt, skannet kikrkebok for Loppa, Hasvik, Finnmark. vigde 1833, side 379, par nr 2 viet 22 juli 1833Thomas og Ane KatrineMvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Åsheim Karvik

Ser ut som og passer med Henriksdatter, men hvor var Brevig 1808? det er jo mest sansynlig stedet eller gården hun ble født på. men .... hvor i landet?? Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Det står vel Thomas Larsen af Skjervøe Sogn, Unk(kar) 23 Aar og pige Ane Katrine Henderiksdatter Brevig(bunden?) 25 Aar. Viet i Hasvig Kirke. Hasvik er jo på Sørøya, og Brevigbunden er dagens Breivikbotn på Sørøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Åsheim Karvik

Tusen takk Alvin.Var håløst å lete i kirkebøker når jeg ikke visste hvor jeg skulle beynne, nord eller sør. Nå har jeg noe å gå etter.har funnet Thomas i Skjervøy sokn. nå kan jeg lete videre etter Ane Katrine i Brevigsbunden. :)Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.