Gå til innhold
Arkivverket

[#63369] Anders Martin Olsen og hustru Elisabeth. Finnmark/Møre og Romsdal/Sør-Trøndelag


Gjest Anne-Rita Kolberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Nå håper jeg at det er noen der ute som kan hjelpe meg. Jeg leter etter et ektepar og deres forfedre. Det er: Anders Martin Olsen f. 20.3.1878 i Folfjord/Foldfjor/Follfjord. Tror det er i Aure kommune i Møre og Romsdal. Finner han ikke døpt. Han dør på Hitra 3.11.1956 Hans kone het Elisabeth f. 4.8.1897, sannsynligvis i Finnmark - Tana eller Alta, hun døde 9.1.1979. Hun skulle muligens være av finsk eller svensk avstamming. Har en kandidat her: Lenke Dessverre vet jeg ikke noe mer. De fikk en datter Asbjørg Randi 11.2.1924. Vet ikke hvor hun ble født, men ganske sikkert i Finnmark. Dessverre er det ikke skannet kirkebøker fra den tiden hverken i Alta eller Tana. Ekteparet flyttet til Hitra, vet ikke når. De drev muligens butikk i Finnmark. Alle bidrag er verdifulle.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Hei, iflge Norges Bebyggelse bodde Anders Martin på Andersskog, gamle Kvenvær kommune, nå Hitra. Hans foreldre: Ole og Magnhild Christophersen. Ifølge Norske gravminner var han gift med Elisabeth, men i Norges Bebyggelse er kona kalt for Elisa, pikenavn Rojala, f. i Tana, foreldre Karl og Anna Rojala. De har mange barn, en av sønnene f. 24.4.1939 er oppført som eier, mens faren Anders Martin er forpakter.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.