Gå til innhold
Arkivverket

[#63381] Fiine navn i slekta til svigermor


Gjest Odd Einar Tømmerås
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Einar Tømmerås

I mitt Labour of Love påtrykk fra min svigermor om å finne hennes forfedre satte jeg en etterlysning om Antoni Holst inn på DIS. Han var gift med Maren Catrina Lennertsdatter fra Flakstad - Lofoten. Jeg fant ved hjelp av diverse nettsider Crantz-Benkestok- ikke eksisterende Dorthe Adelsteen - Smør -Rustung -Schancke osv.Den tidligste kandidaten var født 638 og var sjef i Gardariket .Svigermor er fornøyd med noen konger dronninger og prinsesser men jeg er ikke fornøyd .Er www. en desInformation Highway ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Odd Einar! En god latter i en sen kveldstime gjør godt. Jeg har, som sikkert mange andre også, liggende i hyllene over meg kopi av mange slektstrær som folk stolt har vist meg. Mange skal være utarbeidet av 'professorer'. Man kommer fort til Gardariket og andre eksotiske steder. Det er tydelig at Pepin den lille har stor etterslekt langs vår lange kyst. Et slektstre begynner faktisk i Edens hage og fortsetter fremover. Men så mangler tre-fire generasjoner, og det var akkurat i den tiden da slekta beveger seg fra Det hellige landet og ender opp i Salten. Gjennom det urolige og hedenske Europa var det ikke så lett for dem å få gjort slektsnotater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.