Gå til innhold
Arkivverket

[#63411] Anna Maria Cudrio (1735-1764)


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Anna Maria var gift med Trelasthandler (Strømsø) Can theol Jan (Johan) Nilsen Vogt. Vet noen hvem hun var datter av, kan det ha vært Trelasthandleren m m Thomas Cudrio?Mvh Jan Erling Haugland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Else ! Takk for det, dette er nok damen. Kunne vært morro om en også fant ut hvem moren var. Uansett, takk for hjelpen ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ved skiftet i Drammen i 1739 etter Kirsten A. Floer og avdød ektefelle Andreas Jensen Hofgaard, er datteren Maren Andreasdatter Hofgaard en av arvingene. Hun var gift med Thomas Cudrio. Legger inn lenke til skifteopplysningene her, håper den virker!LenkeMvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ja, det var den jeg la inn lenke til i nr. (2), men der sto ikke morens navn såvidt jeg kunne se. Det var derfor jeg nevnte skiftet i Drammen i 1739, siden det kom frem flere slektsopplysninger der.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Sorry Else, det så jeg ikke etter, dette var velkjente personer og jeg trodde at alt stod ved dåpen - neste gang skal jeg kontrollere før jeg 'slenger' ut dåpsdatoer o.l.. Slurv fra min side, Bragernes-bøkene er lest svært ofte...uff...beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Distreff finner du at mange her levert inn data om både Johan Nilsen Vogt, Anna Maria Cudrio og M. Andreassen Hofgaard. Du kan jo se om du finner noen nyttige opplysninger der om disse slektene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett etter skifter etter Anna Maria Cudrio i Drammen. Flere har leveret inn data om hennes død 1764 , også ektefellen skulle være død samme år.Fant riktignok en Johan Nilsen som kunne passe under døde i kirkebok for Bragernes 1764, men ikke hustrus død til nå.Her fant jeg et mulig skifte etter henne, men vet ikke om det er samme Anna Maria som nevnes her: LenkeFant noe om at Johan ( Jan) Nilsen skulle ha tatt Vogt-navnet senere?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en riktigere opplysning om Anna Maria f. Cudrios død 1779.Se kirkebok v. s. midt på. 18 Januari : LenkeHer kalles ektemannen Jan Nilsen som du ser.Skal se om jeg finner igjen hans død i kirkeboka år 1764.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jo, her fant jeg dødsfallet til Johan ( Jan) Nielsen i 1764,se høyre s. 12 Des. Hans alder 44 år.LenkeDa passer vel opplysninger i skiftet bra ,innlegg nr. 17. Barnas navn stemmer også med oppgitte navn på Dis-treff.Det ser ut til at Vogt navnet ikke er tatt med her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.