Gå til innhold
Arkivverket

[#63428] Kirkebøker for Oslo.


Gjest Thorbjørn Granlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Er det noen som kjenner til om det vil bli utlagt flere kirkebøker fra Oslo, og som omfatter Rikshospitalet ? Skulle gjerne fått sjekket årene 1922 til 1928, på grunn av et dødsfall jeg leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Spørsmålet hører hjemme her også om det er en fødsel du leter etter. Filmede fødselsprotokoller i nevnte periode er filmet og har vært til salgs, jeg tror jeg har dem selv. Men du må nesten opplyse om det er fødsel, dåp eller dødsfall (i så fall finnes dødsfallsprotokoller) det er du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg skrev jo det at det var dødsfall jeg lette etter, men problemet er at det ikke er tilgjengelig på nettet lengre enn i 1922. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Beklager at jeg kunne misforstå til de grader, men jeg har ikke vært borte i at noen som første sted leter etter et dødsfall i bøkene til Rikshospitalet - dette selv om den det gjelder døde der. Men svaret er det samme som (3) bare at det nå kan det innskrenkes til dødsfallsprotokollene, de er filmet, flere har dem (bl.a. jeg selv). Problemet er ikke at det ikke er på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Beklager at jeg kunne misforstå til de grader, men jeg har ikke vært borte i at noen som første sted leter etter et dødsfall i bøkene til Rikshospitalet - dette selv om den det gjelder døde der. Men svaret er det samme som (3) bare at det nå kan det innskrenkes til dødsfallsprotokollene, de er filmet, flere har dem (bl.a. jeg selv). Problemet er ikke at det ikke er på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Det jeg lurte på var om noen hadde kjennskap til om det vil bli utlagt flere kirkebøker som omfatter Rikshospitalet. Jeg leter etter dødsfallet til en liten gutt Alf, som var født på Rikshospitalet, 06.10. 1921. Vi vet at denne døde som liten. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg prøver en gang til. Om guttens adresse var i Kristiania(eventuelt Oslo), vil han finnes i den kirkebok som hjemmeadressen sognet til - uavhengig av hvor han var født og hvor han fysisk oppholdt seg da han døde (alternativt en dissentermenighet om moren/foreldrene skulle tilhøre dette). Dessuten har vi stadig dødsfallsprotokollene.Om du ikke bryr deg om å finne gutten, men bare er ute etter Rikshospitalets bøker, ville jeg følge Berits råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.