Gå til innhold
Arkivverket

[#63433] Lysning i Fagerborg Oslo 1918, hvor gifter de seg da?


Gjest Tove Bodin Bratlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Bodin Bratlie

Lysning for Sementstøper Hans Jacob Arnesen, født omkring 1894 i Christiania, og syerske Margit Sofie Olsen, født 05-08-1897, Uranienborg/Christiania kommune, Akershus fylke. Se: Skannede kirkeboksider, Uranienborg 1895 - 1907. Side 93, nr. 179, dåp 7/11, foreldre: Murer Ludvig Olsen, født 1865 og hustru Karen, født Eriksen 1869, bopel: Hammaeste(a)dgt. 9.Kildeinformasjon, Lysning: Fylke: Oslo, Prestegjeld/sokn: Fagerborg, Kirkeboktype: Lysningsprotokoll Nummer(arkivreferanse): 2, Periode: 1910 - 1918, Oppbevaringssted: Statsarkivet i Oslo.Fagerborg har bare lysningsprotokoller. Jeg kjenner ikke til Oslo. Er det en kirke i nærheten som de kan gifte seg i, eller skal jeg forstå det så at vigselkirkebøkene har blitt borte i Fagerborg?Takk til deg som løser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Det var en bra oversikt.Grensene for Fagerborg menighet ble Bogstadveien, Hegdehaugsveien, Oscars gate, Pilestredet, Thereses gate og bygrensen (Kirkeveien).Og hvilke kirker ligger innom dette område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Skal jeg tolke det her så at når det bare finns lysningsprotokoller for Fagerborg kirke, så er det umulig å finne vigseln til disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiPrøv å ringe Fagerborg menighet Kirkebøkene befinner seg sikkert på menighetskontoret Lenke den norske fagerborg&bc=0&lineId=Z0HAD9R0&companyNameSearch=falseMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Smart. Jeg vet rettningsnummeret, men nå er det så at jeg reiser til Oslo imorgen. Da tar jeg med meg telefonnr. og den informasjon jeg har, og ringer Fagerborg menighet.Takk til Trond og Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Jeg vil foreslå at du sjekker nettstedet til Fagerborg kirke http://fagerborgkirke.no/ Da kan du benytte deg av brevsymbolet der og sende dem en mail med et spørsmål om hjelp. Jeg har gjort det ved flere anledninger med positiv respons i løpet av ganske kort tid !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Jeg holdt på å skrive mitt innlegg og sendte det før jeg så ditt siste,Tove. Din måte å løse dette på går nok raskere, tror jeg. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Jeg kommer til å følge ditt råd under alle omstendigheter, Kjell. Jeg har masser å gjøre når jeg er i Oslo, og om jeg ikke rekker et besøk, gjør jeg som du foreslog.Og så noen ord til Trond: Jeg fann Hans Jacob Arnesen i Gamle Aker. Jeg gikk etter din beskrivning av Fagerborg menighet og fann ham i Thereses gate.Nå har jeg hans foreldre og har større muligheter til å gå bakover, men jeg vil gjerne ha giftemålet for å få bekreftet at jeg har funnet rett far.Jeg fikk mye nytte av mitt besøk på Webdebatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tove Bodin Bratlie

Til alle som som har hjelpt meg: Jeg fann det jeg søkte tilslutt takk være dere:Svar fra: Den Norske kirke Fagerborg menighet Rosenborggt. 3 0356 OsloTakk for din henvendelse. Vielsen ble inngått 19.mai 1918. Brudeparet bodde i Vibesgt. 15 på Majorstuen. Fedrenes navn: Bryggeriarbeider Georg Arnesen og murer Ludvig Olsen.Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.