Gå til innhold
Arkivverket

[#63437] Snart jul!


Gjest Yngve Nedrebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Vi nærmer oss desember, og tradisjonen tro inviterer vi brukerne til å presentere forslag om materiale som kan hentes fram og legges ut i Digitalarkivet.Vi kan ikke garantere at vi vil kunne oppfylle ønskene, men vi kan love at vi vil forsøke.Forslag kan sendes til digitalarkivet@arkivverket.no, eller legges inn under dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Da ønsker jeg meg en eller flere soldatruller fra Tromsø, Lenvik, Berg (alle i Troms) eller Inderøy, for tiden før 1830.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Da ønsker jeg meg en eller flere skipslister med mannskapsliste og eier(reder) av skipet, Bergenflåten, og adressebøker fra Bergen,for tiden før 1924-25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Ja, egentlig synes jeg det kunne være en god idé å gjøre tilgjengelig alle soldatruller fra kysten av Nord-Norge ettersom innflyttingen hit fra resten av landet (særlig fra kyst-Norge) var stor. Soldatrullene er i mange tilfelle de eneste kildene som opererer med fødested (særlig i perioden før vigselslistene får felt for foreldre/fødested), og derfor essensielle i forhold til å komme seg videre bakover i disse innflytterslektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Børnes

Hei Yngve,Da ønsker jeg meg person og gårdsregister over skifteprotokollene for Hardanger,Voss inkl Lysekloster utlagt(siden register over Nordhordland og Sunnhordland allerede har lagt ute i mange år.)Fortsatt god dag ønskes allemvh, Jostein Børnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Hvis dere har kapasitet til korrekturlesning, ønsker jeg meg en eller flere av Bergen Domkapitelsprotokoller 1-3.Nr. 4-6 ligger jo her allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Lenken i innlegg 5 er et godt eksempel på hva jeg sikter til i innlegg 4. Mer av slikt materiale, altså, om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Åtte av de 38 i innrulleringsmanntallet for Valberg (lenken i innlegg 4) er født i Bergen eller Trondheim. Det tyder jo på en høy innflyttingsprosent i området, og jeg tror ikke Valberg skiller seg veldig fra de fleste andre kystområder i Nord-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Dette er garantert et alt for omfattende prosjekt, men åhh så gøyt det hadde vært om fangebilder hadde blitt scannet og lagt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei!Skulle også gjerne ønske meg Adressebøker for Bergen, både for perioden før 1924-25 og etter.Og Innrulleringsmanntal for Ytre Sogn om det finnes!?MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anfinn Bernaas

Idet eg viser til debatt 57344 Lenke ber eg om at Digitalarkivet igjen vurderer å leggje ut ei kalenderløysing for norske tilhøve, ein revidert Heskestad eller ei anna løysing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Tusen takk for alle gode innspill.Vi skal vurdere dem alle sammen, men vi vil nok ikke ha mulighet til å tilfredstille alle.Nå må dere pent vente til desember for å se hva vi får istand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.