Gå til innhold
Arkivverket

[#63444] Søker aner til Beret Olsdatter Ørtfjellet f. 1749


Gjest John M. Bang
 Del

Recommended Posts

Gjest John M. Bang

Er det mulig att Ole Aleksandersen som er far til Ane født 1751 og Kirsti født 1756 også kan være far til min ane Beret født 1749 og død 1788 på Fagerjorden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Skal du forvente svar, må du nok fortelle nærmere hvor dette Ørtfjell og Fagerjorden er i landet. Disse navene finner man mange steder. Man ser dessverre stadig at de som kommer med et spørsmål, gir for lite opplysninger. Man kan ikke forvente svar på spørsmål som: 'hvor var oldemor Anna født'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Nå er John M. Bang i den heldige situasjon at jeg har skjønt at dette dreier seg som Rana i Nordland.Svaret på spørsmålet er JA. Beret var datter av Ole Aleksandersen (f. 1722 på Ytteren), gift 1744 med Jonelle Haagensdatter (Håksdatter) fra Jamtlia (f. 1722).(Kilde: Mo Prestegjeld Gardshistorie)Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John M. Bang

Dette var overveldene svar og jeg takker for det. Jeg drister meg til med ett nytt spørsmål i samme slengen. Beret Olsdatter var gift med Ole Olsen fra Finneid født 1752 og død 1811 Hans far var Ola Kristensen Finneid som døde på Fagerjorden men hvem var hans mor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Kiersten Andersdatter het hun. Hun ble gift på nytt med Lars Jonsen på Midtstraumen (Medstrøm) og døde der i 1797, 88 år gammel (gravlagt 01.10.1797, dvs. 16 p Trinit) Lenke(Se Medstrømmen, gnr. 90 under 'Gård og Slekt i Hemnes')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.