Gå til innhold
Arkivverket

[#63448] Vang i Hedmark Nils Nilsen f.1811/1812 Foreldre


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Jeg har en ane: Nils Nilsen som er født 1811/1812. Han giftet seg med Pernille Pedersdatter Huse den 10 nov. 1837 i Vang kirke. Han er benevnt Melbyeeie, 25 år, ungkar og jeger ved Ringsakerske squadron. Pernille er 22 år. Jeg har funnet foreldre til Pernille,men hvem er foreldre til Nils Nilsen?Nils Nilsen døde 7 mars 1894 på Skjesetheie i Vang. I kirkeboka står at han er født i Melbyeeie i 1812.Jeg har funnet en: uekte Nils Nilsen født 25 juni 1812 i Furnes/Vang. Foreldre: Magnhild Christensdatter Stor Skyldstad, pladsen Putten og avdøde dragon Nils Pedersen Dobloug. Men kan dette være den rette?Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Magnhild Kristensdatter Dufset f 1789 og Nils Pedersen Doglo-eie. Nils P. døde på Melby-eie 27 år gammel. Jeg har noen flere navn. Du har min epostadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Dette blir mye klatting, Men Pernille inngår i de 14000 som jeg har registrert etter den første brukeren her på garden også. Altså ca tilbake til en jeg har antatt født 1575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Takk skal dere ha, begge to!Da må han være bortsatt, eller arbeidet, da han bodde hos Hans Christoffersen og kone på Melbyeie, ved konfirmasjonen. Jeg tror vel den konfirmasjonen må være den rette, i.o.m. at han er benevnt Melbyeeie ved vielsen. Da sender jeg deg en mail, Thor.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Da er jeg helt sikker på at dere fant ut av Nils Nilsen. Har også fått en god del aner fra Thor Bøhmer.Magnil Kristensdatter giftet seg på ny med Hans Kristoffersen Melby. Så da bodde Nils Nilsen hos mor og stefar ved konfirmasjonen.Tusen takk igjen for flotte opplysninger!Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Hei Dette er en av mine aner også. Riktignok har jeg ikke mye bakover på Magnil, bortsett fra foreldrene som står i folketellingen i 1801. Nils Pedersen har jeg riktignok mer på, men du har vel fått en del aner fra Thor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Dette var hyggelig.Jeg har mottatt en del aner. Hvis du vil kan jeg sende pr. mail det jeg mottok fra Thor.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Det var fint du kom inn på Hans Christoffersen. Dermed fikk jeg ryddet litt i det jeg har registrert, der det hadde sneket seg inn et barn som ikke var deres. Hans (1780-1858) og Magnil (ca 1789-1869) har 3 barn: Oliv f. 10.2.1822, Christoffer f. 28.9.1824 og Kristine f. 2.10.1827.I 1801-tellingen på Dobloug bor Peder Nilsen (1754-?) og Sissel Henriksdatter (1749-1828), der Nils og Simen er barn. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f10414&gardpostnr=209&personpostnr=3358&merk=3358#ovre>Lenke Ut fra dette er Sissel muligens døpt her, Dom Rogate 1749, nr 3 av 4: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vang, Ministerialbok nr. 3 (1734-1809), Fødte og døpte 1749, side 72. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Takk skal du ha for ytterligere biter i puslespillet.Ta gjerne kontakt på mail: akk (att) datek (dot) noJeg stammer fra Nils Nilsen og Pernille Pedersdatter sin datter Marthe. I helgen har jeg fått skannet inn et bilde av Pernille som jeg med glede deler med deg. (Hvis du ikke har det fra før, da.)Fint å kunne sammenligne aner også! Jeg har en del aner på Pernille.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.