Gå til innhold
Arkivverket

[#63449] Ila i Trondheim: Hansine Eline Hansen f. 1870. Hvor ble det av henne?


Gjest Kjell Fredly
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Fredly

Hei! Hansine Eline Hansen f. 13. nov. 1870 i Ila, døpt i Vår frue kirke den 19. febr. 1871. Foreldrene hennes var jekteskipper Heffenberg Hansen Lüth 'fra Senjen' og pige Elen Anna Vik fra Stjørdalen. Hansine Eline Hansen ble konfirmert i Ila kirke i 1885, og etter det er hun vanskelig å finne. Hennes far, Heffenberg Hansen Lüth var født på Hamarøy i Nordland den 30. jan. 1842 og ble gift i Alta kirke den 12. des. 1872 med Lydia Fredrikke Henningsdatter Holmberg fra Alta. De bosatte seg i Tromsø. Det ser ikke ut til at datteren til Heffenberg, Hansine Hansen, ble bosatt der. Er glad for all hjelp når det gjelder denne damen!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei Carsten! Takk for tipsene! Jeg har det meste angående Elen Anna. Det er hennes side jeg studerer på også:-) Men da Elen Anna og Anton fikk sitt siste barn i 1892 står det nemlig at Elen Anna har hatt tilsammen 12 barn, 10 sammen med Anton. Vi (jeg og Odd Hansen i Trondheim) har funnet 8 av dem, og så fant jeg altså også Hansine Hansen nå nylig. De tre barna til Elen Anna og Anton som vokste opp var altså; Signe gift Kjølaas og drog til USA, Ole,som også drog til USA, og Johan som ble boende i Ila. Elen Anna reiste også over og kalte seg Anna Wick der borte. Men det er altså Elen Annas to barn før ekteskapet som jeg nå leter etter. Men - takk for all informasjon om denne familien, den er ikke så enkel å finne:-) Forresten så viser det seg også at Anton Antonsen også hadde et barn før ekteskapet - nei, dette skal ikke være enkelt:-)Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei Carsten! Nei du, det har jeg ikke! SPENNENDE! Du er flink! Vi har vært inne på om at Hansine kanskje kan ha reist over til USA, men har ikke funnet noe som bekrefter det. Skal på nattevakt nå, så jeg får desverre ikke tid til å sjekke dette sporet, men du kan tro at det skal sjekkes ja!:-) Tusen takk skal du ha!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei! Desverre så var dette en annen Hansine: Hansine Kristine dahl f. des. 1869, gift med Invald Andreas Aune. De fikk to døtre, Inga Henriette Antonette f. 21.05.1891 på Bakklandet, og Helga A. f. 1895 i Minneapolis. Så da er jeg like langt!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjell Fredly

Hei! Da er gåten løst! Pike Hansine Eline døde på sykehuset i Trondheim den 25. okt. 1885, da med etternavnet Antonsen, og med stefaren Anton Antonsen som den nærmeste pårørende.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.