Gå til innhold
Arkivverket

[#63475] Johan Gabrielsen og Inger Dokken, Ottestad i Stange, hedmark


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

I innlegg 62600 har jeg vært på søk etter hvem Inger var.Lenke Nå har jeg funnet at de i alle fall får to barn på Ottestad i Stange, Ingrid Johanne f. 1920 og Johan Gabriel f. 1925, død og gravlagt Stange/ Romedal i 1974.Er det noen som kan gi ytterligere informasjon om denne familien? Fikk maler Johan Gabrielsen (Leidland) bosatt på Thorshaug af Arstad s. og kona Inger Dokken flere barn? Ble de boende i Stange Når døde de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Finner en grav her på DIS gravminner med en Marit Dokken, Ottestad : LenkeSer at det finnes Dokkengårder flere steder , Nærmest er kan hende Eidsvold`?Tror du må dobbeltklikke på lenken for å få fram bildet.Vet ikke om hun kan ha noe slektskap med Ingrid Dokken, som jeg dessverre ikke har funnet i 1900 tellingen.Mulig hun er ført under et annet etternavn?Heller ikke i mine Stange-bøker finner jeg noe om familien.( Bøkene finner du digitalisert ved søk )Håper lokale krefter hjelper deg her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at det er en Erik Dokken og hustrue Berit som er faddere ved dåpen , eneste Erik Dokken jeg finner i 1900 tellingen er denne mannen her: LenkeVet ikke om dette kan være far til Inger, eller en annen slektning?Kan det tenkes at maleren Johan Gabrielsen f. ca 1886 kommer fra en helt annen kan av landet, eller muligens er svensk?Finner ingen passende kandidat i 1900-tellingen? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Sjekk lenken i innlegg 1... det jeg lurer på, er om noen har kjennskap til om paret hadde flere barn, og om Gabriel Johan f. 1925 ble gift, har etterkommere.... Foreldrene hans er identifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, jeg burde nok lest lenken til forrige emne om samme slekt bedre.Jeg var faktisk innom nettopp denne karen i Egersund i 1900 på garden Leidland som fostersønn: LenkeSer at du også hadde Inger Dokkens forfedre i forrige tema, så da håper jeg noen i lokalområdet kan hjelpe deg med etterkommere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Stemmer det, det er deres sønn f. 1925 i Ottestad, Stange, søs 1974 i Romedal/ Stange, jeg skulle visst mer om... var han gift? Etterslekt? Hadde han flere søsken enn Ingrid Johanne 1920-1921?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.