Gå til innhold
Arkivverket

[#63480] Kirkeboktyding Inderøy 1877


Gjest Vegar Næss
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lenken din til kirkeboka virker ikke, du må kopiere permanent sidelenke ved å trykke på billedinformasjonen i det lille vinduet oppe til høgre, får du opp info om sida. Dette er det du da kopierer og limer inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegar Næss

Takk :-D Så ikke innlegget ditt mens jeg jobbet med lenken.Johansen kan det selvsagt være. J'en var jeg veldig i tvil om, men det var kanskje vanskelig å skrive pent aller nederst i boka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

I Ft 1865 finnes følgende personer på Opheimsplads i Inderøy: Jon K. Johanness. Husfader Husmand med Jord, Grubearbeier, Jokomine Persd. hans Kone g 35 k, Jon Peter Jons. deres Søn ug 10 m, Lars Jons. deres Søn ug 8 m og Grete Jonsd. deres Datter ug 5 kDet er vel mye som tyder på at denne Jon Peter er den du søker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

Det er bra at noen legger inn lenker for meg. Det er ikke min sterke side.I Ft 1875 finnes familien på plassen Øverenget under Opheim. I følge Inderøyboka - Husmannssoga - er det den samme plassen som Opheimsplads i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

Ved å bla litt i kirkebøkene for Inderøy, finner jeg Jon Peter som konfirmant 28.09.1873. Han bor da på Gausen. Videre gifter han seg den 16. april 1880 med Ingeborg Kristensdatter, f. 1859 i Kall i Sverige. Hun er registrert som innflytta fra Kall til Inderøy (Opheim) i mars 1880. Videre er Jon Peter registrert som utflytta til Amerika 17.08.1882. Det ser ikke ut til at kona ble med. Jeg har så langt ikke funnet ham på listene over emigrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegar Næss

Her er det mange som har vært veldig flittige og hjelpsomme :-)Vedr. innlegg 6 : Er det ikke litt rart at en dåp forekommer flere ganger i kirkebøkene ? Er ikke spesielt bevandret i temaet, men jeg stusser litt.I flg. den med penest skrift ser Jo(h)nsen ut til å være riktig navn.Vedr. innlegg 13 : Disse bygdebøkene er til stor hjelp av og til, er i besittelse av mange selv (fra Aust-Agder) som jeg arvet etter min svigerfar :-))Takk til Hilde (nok en gang) og spesielt Åshild denne gang for hjelpsomme øyne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Vegar: Lenken i innlegg (3) viser til kirkeboka, mens lenken i innlegg (8) viser til klokkerboka. Det er altså samme dåp det gjelder, men i forskjellige protokoller.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.