Gå til innhold
Arkivverket

[#63490] Major Johan Altenburg Paus (1833-1895)


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Kan noe si meg hvordan koblingen er mot h h v Altenburg og Paus familiene når det gjelder Johan. Jeg går ut fra at han har sine røtter i Skiensfamiliene av samme navn, Altenburg og Paus. Ser i Folketellingen fra 1865 at Johan oppgir å være født i Østerdalen.Kan det være at det har vært en Altenburg dtr som har giftet seg Paus, og at en deretter har brukt begge etternavn på avkommene.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det Gunn, men dette har jeg kikket på tidligere. Mitt spm er hvem var Johan f i 1833 sønn av. Han bør med det navnet være en etterkommer av Altenburg og Paus familie. Dette klarer jeg ikke å finne ut av.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det ser ut som om han er døpt på Elverum Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Elverum, Ministerialbok nr. 8 (1830-1842), Fødte og døpte 1834, side 46. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.