Gå til innhold
Arkivverket

[#63497] Skrifttyding Rakkestad


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Først: Intro. = introduksjon. Det er den datoen moren blir introdusert i kirken igjen etter fødselen, ca.6 uker etter fødsel, og har ingen ting med dåpen å gjøre.Men her er det ikke ført inn noen intro.-dato. Døbt ved Rachestad, Axel? ...., huusmand under Giølstad, og huustroe Martha Jørgensdatters drengebarn: Tosten ..... Klarer ikke det som står etter det. Deretter kommer Testes (faddere?), men nå er jeg for trøtt til å prøve å tyde det, så jeg håper noen andre gjør det for deg.Dåpen var ..Decbr. Dom: 3 Adv. (1785) Om denne datoen betyr 3.advent så var det 11/12 1785.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Rolf!Døebt ved Rachestad, Axel Ivversen Huusmand under Giølstad, og Huustroes Martha Jørgensdatters Drengebarn: Tosten: Soldat-Legd Capitain Bierch: Testes: Christen Rasmusen Klofsrud Plads, Jens Gløersen Giølstad; Dorthe Jørgensdatter ibid; Jøran Knudsdatter ibid; Ziri Laersdatter ibid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei og takk! Jeg krymper meg! Jeg skrev feil no. Det var Tosten no. 122 jeg håpet å få hjelp med! Jeg ber på nytt, hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei og takk! Jeg krymper meg! Jeg skrev feil no. Det var Tosten no. 122 jeg håpet å få hjelp med! Jeg ber på nytt, hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

døbt ved Ous Gaardmandens Anders Christensen Søndre Østbye og Huustroes Kari Halvorsdatters, Drengebarn: Tosten; Soldater Legd, Capitain Wolbergh. Tests: Knud Christensen Østbye, Christen Halvorsen Oustorp, Ouden Halvorsen ibid., Kari Hendrichsdatter Østbye, og Guri Halvorsdatter Oustorp.Døpt: 18 Decbr., Dom IV Adv.Ingen dato vedr. morens introduksjon.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.