Gå til innhold
Arkivverket

[#63502] Skrifttyding pantebok, Sandsvær


Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

1) Jeg skrev panteregister, når jeg beviselig har linket til pantebok for Sandsvær.I utgangspunktet kun denne angitte siden (med avsnittet som starter med No3 F5 av Svend Hansen). Men dersom du kunne gi meg sidenr og boknr i panteregisteret så kan jeg se selv først om jeg kan finne ut av det selv. Har nemlig ikke vært i stand til å finne ut av dette.Mvh Ole-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Linken din førte til sider som bl.a. inneholdt et skjøte på plassen 'Oderbech' under Haugnes i Sandsvær.Ved hjelp av O. Rygh, fant jeg at denne eiendommen har gnr. 76 bnr. 4, og panteregistersiden (den noe nyere) finner du her:LenkeJeg har ikke sett så nøye på denne siden, men skulle anta at det står en henvisning et eller annet sted til det eldre registret (hvor antakelig det nevnte skjøte er anført)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det gamle registret er her:LenkeLitt plundrete å finne fram i - særlig siden disse dokumentene var registrert på plassnavnet Otterbech og ikke på gårdsnavnet Haugnes!Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Beklager sen tilbakemelding, men pga jobbreise uten internett-tilgang og andre syssler så har jeg ikke hatt mulighet til å kikke på dette før nå. Og dette ser jo veldig interessant ut. Men om noen kunne hjelpe til å tyde dokumentet henvist til i panteboken i innlegg 1 så hadde jeg satt pris på dette.Mvh Ole-Bjørn Aaltvedt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.