Gå til innhold
Arkivverket

[#63503] Carl Otto Olsen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg leter etter Carl Otto Olsen. Når han gifter seg i 1854. Han står oppført som nr. 53.Lenke Står at han er født i Fredriksvern. Hvor skal jeg lete etter Carl Otto. Jeg ser at far skal ha hett Ole Evensen, men jeg kommer ikke lenger.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Jeg har lett og lett men tenkte ikke på at etternavnet kunne skrives på ulike måter.Mvh.Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Jeg har lett og lett men tenkte ikke på at etternavnet kunne skrives på ulike måter.Mvh.Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Har nå funnet kirkeboken hvor Carl Otto står oppført. Lurer på om noen kan tyde navn på foreldrene og eventuelt faddere. Klarer ikke å se om det står noe om hvorvidt foreldrene var gift. Carl Otto står som nr. 2. LenkeVenter i spenning.Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Foreldrene: Seilmager Ole Evensen og Kone Christine Nielsdatter af Fr.værnFadderne: Konen Anne Kirstine Andreasdatter, Pigen Anniken Jensdatter, Peter Ingebrethsen, Hans Jacob Olsen og Torbiørn Torstensen.Foreldrene var nok gift, siden moren er benevnt 'Kone'.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Nå kan jeg lete videre for å se om jeg finner flere barn og når foreldrene ble gift.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dette er nok sikkert Carl Otto Olsen i Horten 1865.LenkePå den tiden ble marinestasjonen flyttet fra Fredriksvern til Horten, og mange av de ansatte flyttet dit. ( Også min ene oldefar)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Fam. s. fant jeg følgende barn av ekteparet Ole Evensen og Kristine Nilsdatter:1. Gunhild Maria Olsdatter 7 aug 1814, Brunlanes Lenke2. Nils Olsen 27 aug 1815 Stavern3. Hans Martin Olsen 4 jul 1821 Stavern4. Anne Maria Olsdatter 2 jul 1824 Stavern5. Carl Otto Olsen 13 nov 1829, Stavern( Med forbehold om rett avskrift)Det er sikkert mulig å finne disse barndåpene i kirkebøker.Skal se om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er kirkeboka for Brunlanes med dåpen til 1. barn jeg fant , Gunhild maria , se 2. s. dåp nr. 4 .Ser at en en fadderene er fra Folvik i Brunlanes.LenkeIkke de enkleste kirkebøker å lese, men foreldrenavn er Ole Evensen og Christine Mari Nielsdatter.Mulig du kan finne noe om familien i de gamle Brunlanesbøkene,Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hjertelig tusen takk for hjelpen!Har ikke vært hjemme i dag så derfor har jeg ikke kommet med noe takk før nå. Dette var kjempefint.Klem fra Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Nederst på siden til høyre finner du giftermålet Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Brunlanes, Ministerialbok nr. 2 (1802-1834), Ekteviede 1813, side 426-427. Permanent sidelenke: Lenke...men jammen er det vanskelig å lese. Andre kan kanskje bekrefte om det står 'Lysning 15 aug. 1813 Ungkarl og Seglmager Husmnd Ole Evensen og pige Nette(?) Christine Nielsdatter Biercholt. Caut: Mons Larsen Biercholt og Jacob Matesn(?) A..? Viet 24 Oct.'Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen!Dette var ikke lett å tyde men med deres hjelp ser jeg nå hva det står i kirkeboken. Takk nok en gang. Beklager at jeg ikke svarte tidligere men jeg har hatt problemer med nettet.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.