Gå til innhold
Arkivverket

[#63505] Lovise Amalia Bocheli, død i Glemminge etter 1865


Gjest Johan Fredrik Bockelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne dødsregistrering på overnevnte person og hennes mann Isak Magnussøn Sundene? Lovise er født på Tjøme i 1818, og Isak, også på Tjøme, i 1819. Under folketellingen i 1865 bodde de på Ballastholmen under Rød 1, ved Glemminge Sogn i Fredrikstad. Isak var da 47 år og styrmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Johansen

Hei :-))Det finnes en Luise Amalie Sundene, 1819 Tjømø i FT 1900, da er hun hospitalslem i Fredrikstad. Håper dette kan hjelpe deg litt videre, så fremt det er riktig dame.MVH Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Johan Døde 1905 Østre Fredrikstad.Enke Louise Amalie Sundene død 19 juli- begravet 20 juli.Hennes fødsel er her 15 april 1820.Hennes bopel hospitalet.(side 257,post 27)Hilsen Karl Johnny Sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Johan - Isak Magnussen Sundene,død 19 april - begravet 26 april 1886,født 1819 Tjøme.Bopel Nedre Hollendergate Fredrikstad.Dødsårsak:Hjertetilfelde.Døde vestre Fredrikstad 1880-1900,side 395 post 17.Hilsen Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Takk til dere alle! Dette var til god hjelp. Jeg fikk dermed også korrigert Lovise Amalies fødsel, som i alle år har vært satt til 1818. Har nå sjekket med den skannede kirkeboken og fant henne som døpt 15. april 1818. Dermed har jeg fått korrigert den feilen. Hun giftet seg derfor som 21-åring og ikke 23 som tidligere antatt. At jeg ikke har funnet henne i folketellingen i 1900 var rart, men jeg kan ha søkt på Sundane, som er den mer folkelige betegnelse på gården på Tjøme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.