Gå til innhold
Arkivverket

[#63520] Sjømannsrullene for Bergen 1875-88 Karl J Thomassen f 12.4 .1858 Laksevaag


Gjest Geir Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Eide

Karl Johan Thomassen f 12.4 1858 i Askøy pg er i 1875 tellingen fremdeles bosatt på Laksevåg. Han er nevnt som kokk på en båt som da skal være i Skottland. Kan dere finne noen mer opplysninger i sjømannsrullene om han ? Jeg kan ikke finne han i 1900 tellingen eller i utvandringslistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Jeg ser nå at jeg er upresis her.Det jeg søker etter er om Karl Johan Thomassen (KJT) har mønstret av eller 'stukket av ' fra båten han var på under opphold i utlandet. Og om dette kan ha vært en avslutning på hans karriere på norske båter. Jeg har ikke behov for noen liste over båter han har seilt på.Det gjelder opprinnelig en nordmann Charles Thompson (CT)f. ca 1858 i Bergen. Navnet til faren ; Thomas Thompson. CT skal ha kommet til Australia i 1882. Og giftet seg der i 1888.Far til denne KJT, som jeg søker etter i sjømannsrullene, heter Thomas Thomassen (TT). Han døde på Lille Damsgård i Laksevåg 15.8.1901.Der kan finnes et skifte etter TT, men det får jeg eventuelt komme tilbake til i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsmeldingen etter faren forteller at han hadde '1 m. Søn i Australien', men hadde 'Nydt Fattigunderstøttelse i længere Tid', og det var derfor uaktuelt å gå videre i oppsporing av arvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.