Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arnfinn Wangsmo

[#63533] Bertha Marie Martinsdatter Sandøy

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Min mor ble født den 14-2-1922 på Sandøy,Averøy MR foreldrene døde tidlig og barna ble satt bort,min mor til Kvalshaug på Averøy.Legger ved et bilde av min mor som holder en hund,men hvem er de andre?Jeg fikk bildet av Mareno Kvalshaug i år (han er født i 1922)de hadde barneårene sammen.Håper at noen kan hjelpe meg med dette.Vennlig hilsen fra Arnfinn Wangsmo

bilete5771.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Bildet kan vel da være tatt ca 1930. Her er vel gården der folkene kom fra i 1900? LenkeMennene på bildet ser jo ut til å være I 30-40-ÅRS alder. født muligens etter 1900? En dame i samme alder, muligens hustru til bonden på gården? De to damene med stokk kan jo muligens være et par som er nevnt her i 1900?Håper noen har tilgang til bygdebøker som behandler slekt på denne gården.Kan Bertha Marie være en slektning også tro? Veldig artig bilde!Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Om du ikke får svar på ditt spørsmål her, kan hende du kunde sende bildet til en lokalavvis i området slik at de kan etterlyse navn på folkene på bildet for deg?Eller en henvendelse til lokale historielag ? http://no.wikipedia.org/wiki/AukraMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Helge Bjerkevoll

Ser det her vises til Aukra.Men bildet har nok ingen ting med Sandøy Kommune eller nabokommunen Aukra å gjøre.Vi må nok nordover til Averøy Kommune på Nordmøre og øya Sandøya der.Kanskje denne kan gi noen tips:http://www.sandoya.net/?div_id=1&pag_id=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfinn Wangsmo

takk så langt.vi er på kongsberg i helgen så vi sjekker mere i morgen på søndag.sandøy store og lille er på averøya.vennlig hilsen arnfinn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.