Gå til innhold
Arkivverket

[#63565] Jens Andersen f. 1836 i Gjerstad.


Gjest Jens Dag Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Dag Halvorsen

Jeg leter etter hans første ekteskap.(Har hans aner) Finner han i FT 1865 i Sannidal med kone. Gift med henne i 1865, han var da enkemand. Etter sigende skal han i første ekteskap ha vært gift med en pike fra Vardøya i Søndeled og ha hatt etterkommere. Jeg har ikke funnet dette ekteskapet, ei heller hans utflytting fra Gjerstad. Er det noen som har noen opplysninger om hvordan jeg søker videre ? (Jens emigrerte senere til US med sin andre kone)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei!Jens Andersen født 24.febr.1836 i Gjerstad, foreldre: Anders Olsen og Helje Steensdtr.Mo Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9493&idx_id=9493&uid=ny&idx_side=-39>Lenke Permanent bildelenke: LenkeI Gjerstadboka finner jeg dem omtalt under gården Mo, plass Kufjell. Jens gm Sevrine Olsdtr fra Kjølebrønd , reiste til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei Anne, takk for svar ! Ekteskapet med Severine var hans andre.I giftemålet med henne var han omtalt som enkemand. Han skal ha vært gift første gang med en pike fra Vardøya i Søndeled og også ha etterkommere.. Dette ekteskapet finner jeg ikke noen opplysninger ommvh jens dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei Anne, takk for svar ! Ekteskapet med Severine var hans andre.I giftemælet med henne var han omtalt som enkemand. Han skal ha vært gift første gang med en pike fra Vardøya i Søndeled og også ha etterkommere.. Dette ekteskapet finner jeg ikke noen opplysninger ommvh jens dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei Jens Dag !Har nå lett litt etter Jens Andersen sitt første ekteskap men har ikke funnet det så langt. Vardøya tilhører Telemark fylke så vidt jeg forstår og grenser bare mot A-Agder og Søndeled :-) Allikevel vil det nok være lurt å se litt i kb for Søndeled, såvel som Gjerstad og Sannidal. Bygdeboka for Gjerstad nevnte ikke barn, og i Søndeled bygdebok/slektshistorie har jeg ikke funnet Jens Andersen og hans familie nevnt.Mvh. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei Anne ! Jeg har nå søkt i kb for Risør, Søndeled, Gjerstad og Sannidal uten å ha funnet noe! Har heller ikke funnet han utflyttet fra Gjerstad. Jeg mener Vardøya tilhører (eller tilhørte Søndeled) nå Risør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Sønnen Ole f. 28.juli 1862. Søndeled 1861-1879 skannet mini. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=826&idx_id=826&uid=ny&idx_side=-17>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er dødsfallet til Karen Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Søndeled 1861-1879 , skannet mini.Her finne vi Ole Jensen f 1862 konfirmert Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei Anne ! Dette er personene jeg var ute etter. Mange tusen takk for at du tok deg tid til å undersøke dette for meg!Med vennlig hilsen Jens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.