Gå til innhold
Arkivverket

[#63566] Knud Hofnagel


Gjest Erik Kvesetberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Kvesetberg

Knud Hofnagel var fogdfullmektig i Solør på 1750 tallet Han fikk en sønn, Ole, med Ragnhild Larsdatter som da var på Bjørneby i Åsnes. Men hvor ble det av Knud ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Kvesetberg

Knud var trolig sønn av Andreas Knudsen Hofnagel (1708 -1778), som var sorenskriver i Idd og Marker. Har noen flere opplysninger ? M.v.h. Erik K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg kan ikke svare deg på hvor det ble av denne Knud, men på denne hjemmesiden står det en del Hofnagelslekt, om lenken går inn riktig?http://home.no.net/karlmw/slekt/f1413.htmHer er oppgitt at Knud Hofnagel var sønn av Andreas Hofnagel og Karen Hansdatter Dampe.Finner ikke opplysninger om når og hvor han døde, dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Fortsatt har jeg ikke noe svar på hvor Knud Hofnagel ble av. Derimot fant jeg en ny hjemeside som har en del om Hofnavnet etter en dansk skolemester som virket i Bergen 1622-1664, om det kan ha noen interesse?LenkeKan det være hans forfedre , tro?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dette er vel da gården hvor Ragnhild Larsdatter hadde opphold ? LenkeKan hende det finnes lokalhistoriekere her fra stedet som kan finne opplysninger i arkiver for deg?Lykke til med søkingen i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Kvesetberg

Jeg har nå funnet at Knud også hadde en sønn, Erik, med Maria Andersdatter. Jeg har ikke årstall,er det noen som vet mer om dette ? Erik K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.