Gå til innhold
Arkivverket

[#63569] Christopher Monsen, født ca 1781 og Maria Syversdatter Ånnerud, født ca 1792


Gjest Tove Bodin Bratlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Bodin Bratlie

Christopher og Maria gifter seg i Ringsaker 1/11-1821. De får en datter Marthe Christophersdatter, født 08-08-1822 i Furnes/Ringsaker, Hedmark.Marthe gifter seg med Knud Jørgensen Schillingberg Busterud, født 19-10-1799.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne Maria Syversdatters foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Det spørs om det er Maria som flytter til Ringsaker her Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 5 (1814-1826), Innflyttede 1821, side 638-639. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6009&idx_id=6009&uid=ny&idx_side=-283>Lenke nederst til høyre. Hun er fra Nes.Dåpen Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Nes, Klokkerbok nr. 2 (1785-1813), Fødte og døpte 1794, side 80-81. Permanent sidelenke: Lenke nederst til venstre.Her er familien i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Jeg hadde funnet 1801-tellingen, men hadde ikke noe bevis på at det var rett Maria.I innflytting står det jo faktisk Aanderud av Berg. Kirkeboksiden der de gifter seg ser det også ut til at det står Aanderud av Berg, men det er så utydelig.Se: Skannede kirkeboksider, Ringsaker 1814 - 1826 Side 429, nr. 348, han 30 år, hun 26 år.Kildeinformasjon: Fylke: Hedmark, Prestegjeld/sokn: Ringsaker, Kirkeboktype: Ministerialbok Nummer arkivreferanse): 5, Periode: 1814 - 1826, Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar.Jeg har ikke lært meg det der med lenker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Lenke til vigselen Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 5 (1814-1826), Ekteviede 1821, side 428-429. Permanent sidelenke: LenkeVed innflyttingen står det at hun er fra Tefum på Nes og skal bo på Aanerud i Ringsaker. Jeg mener det må være rett dame.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Om vi ikke får noen protester, så tror jeg på deg. Jeg tror ikke at jeg trenger flere bevis. Takk skal du ha, Kirsti. Du er nok en flinkere leser enn meg.MVH Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Maria Syversdtr er nok født eller vokste opp på Teksum. Hvor mora var fra, vet jeg ikke. Faren var etter min oppfatning fra Lunde på Ring. Jeg har litt lite data på dette og det er gammelt, så vi får se om noen melder seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.