Gå til innhold
Arkivverket

[#63573] Agnes Mathilde (Martinsdotter) Johnsen, f. Christiania 1881 - til Amerika 1883?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Frå Amerika får eg opplyst at Agnes Mathilde Johnson var fødd i Christiania 26.10.1881 som dotter av Martin Johnsen og kona Pauline Olsen, og eg finn ho døypt på Grønland 26.12.1881 ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5790&idx_id=5790&uid=ny&idx_side=-123>Lenke).FT1875 syner huslyden på Grønandsleiret 47:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Martin Johannesen hf g Arbeidsmand 1846 EkerPauline Johannesen kone g 1849 BrandvoldThora Johannesen d 1875 Kristiania~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Og her er vigsli til Martin og Pauline på Grønland 5.7.1874 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Litt geografi kan jeg hjelpe deg med :-)Grue og Brandvold i Hedmark er 'nesten' det samme. (naboer)Eker (Eiker) ligger vest for Drammen, mens Hurum er et sted litt øst for Drammen. Altså heller ikke langt fra hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Søkte litt på Agnes, Mathilde i forskjellige varianter, og her er en jeg ikke forstår så mye av.En Mathilde Martinsdatter som reiser i 1882 11 måneder gammel, hjemsted Grue. Men hvor er foreldrene? Reiser hun sammen med bestefaren Jens Olsen på 63 år?Kan det være riktige pike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Lars Ove og Jon for spennande og nyttige innlegg.Om eg ikkje tek heilt feil, so er Martin altso fødd på Vindelborg i Øvre Eiker ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1076&idx_id=1076&uid=ny&idx_side=-19>Lenke)...Elles var det nok ikkje berre foreldri til Martin som flytte på seg. Her må vel Pauline sin far og søsken vera, i 1865 busette på Lian i Lier:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Amund Olsen Husf, Inderst e Dagarb 1820 GrueOle Amundsen h Søn ug 1846 GruePauline Amundsdatter h. Datter ug 1849 GrueJohanne Amundsdatter h. Datter ug 1855 GrueKaren Amundsdatter h. Datter ug 1858 Grue~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Og dette må vera fødsli hennar på Strømsnes i Grue 25.1.1849 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lars E. Øyane

Eg er framleis på leiting etter UTVANDRINGI til denne huslyden, d.v.s. til Martin og Pauline som nemnde i innlegg #1 samt dotteri Agnes Mathilde, fødd 1881. Dei bør jo finst i listene frå Oslo eller Christiania?Eg vonar fortsatt på ei løysing av dette problemet og takkar på ny for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

FT 1900 i Stoughton city, Dane co.Wisconsin:Martin Johnson f. Sept. 1846 Anna Johnson f. Aug. 1849 Thorvald Johnson (s) f. Apr 1875 Agnes M. Johnson (d) f. Oct. 1881 Blinda T. Johnson (d) f. Oct. 1889 Palmer A. Johnson (s) f. Mar 1892Ifølge FT emigrerte familien i 1881, da må det ha vært like etter at Agnes var født, hvis dette er rett familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.