Gå til innhold
Arkivverket

[#63574] etterlysning


Gjest tove  flisnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Torodd Kinn

Dette var ikkje heilt einkelt å forstå, Tove.Eg forstår det slik at du spør om- når han emigrerte til Noreg?- kor han budde?- om han hadde sysken?Eg reknar med at dette er han i 1900: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Eg kan ikkje finne ekteskapet til Johan Alfred og Berte?Sonen Karl Johan (den eldste?) er fødd i Bruflat sokn i Sør-Aurdal pgj. Kyrkjebøkene med ekteskap ser ut til å mangle for dette soknet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Ved å se på soknehistorikken, finner du at det har vært endel fram og tilbake i dette området, og det virker som om noen av klokker/kirkebøkene som er aktuelle for tidsrommet fram til 1886 ikke er skannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Alt som er avlevert er mikrofilmet/skannet.For meg ser det ut til at det ble ført egne ministerialbøker for hvert av de fire sognene i Sør-Aurdal, Bagn, Bruflat, Hedal og Reinli, i perioden 1849-1876. Boka for Bruflat gikk tapt i 1945. Mellom 1877 og 1885 ble det så ført felles ministerialbok for hele prestegjeldet, før det fra 1886 atter var ei bok for hvert sogn. Av bøkene med start i 1886, ser det imidlertid ut til at bare Bagn og Reinli er avlevert.Så finnes det altså ei klokkerbok for Bruflat 1866-1893, men denne inneholder kun fødte og døde.Den aktuelle vielsen kan tenkes å ha funnet sted i Bruflat i 1886, og da er den trolig innført i ei bok som ikke er avlevert. Skjedde vielsen før 1886, bør den være innført i den felles boka for Sør-Aurdal, om vielsen da ikke foregikk utenbygds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Selv ringte jeg for mindre enn 2 måneder siden til prestekontoret og fikk opplysningene om en vielse i Begnadalen 1886. Det hørtes ut som jeg snakket med presten som selv hadde foretatt den aktuelle vielse og han var selv inne på at det kanskje var på tide å innlevere noen bøker. (Han var i høyeste grad hjelpsom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Else B. Rustad

Har du lett etter ham i folketellingene da?Hvis dette skal være en etterlysning etter en ny person (ikke den du startet tråden med), så bør du lage et nytt emne. Helst med en litt mer beskrivende tekst enn 'etterlysning'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.