Gå til innhold
Arkivverket

[#63576] Ole Larsen Halvorsrudstuen på Toten


Gjest Leif Heimlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Heimlund

Heisann, lurte på om noen kunne hjelpe meg med opplysninger vedrørende Ole Larsen Halvorsrudstuen f. 1761 d. 27 feb. 1823 og hans kone Marit Olsdatter f. 1775 d. 1819. De har en datter Oline som var født i 1805.på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Bygdeboka forteller om 4 barn: Maria, døpt 1802, Olina,døpt 1805, Ole, døpt 1811, død 1814 og Ole, f.1815. Bosted Halvorsrudstuen 1802-23. Ole konf. Skramstad 1833.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Dreyer

Hei ! Jeg har bare lett litt i dåpslistene på slekthistorielaget.no. Der finner jeg at Oles kone heter Marit ( Mærrit) Olsdtr. De eneste jeg fant som viet på Toten i passe periode, ble gift 8.febr.1799.Der stod det at Ole var enkemann, og begge hadde bosted Rognstad. Men alle de 4 barna i innlegg 2 er født i Halvorstuen. Ved innføringen av den første Ole i 1811 er Oles yrke angitt som soldat. Det står til og med at hans sivilstand er ungkar (!), men barnet er nå likevel 'ekte' (!)Muligens kan noe mer finnes ut ved å gå inn i skannede kirkebøker fra Toten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Dreyer

Jeg tror ikke det er mulig å finne noen skannede kirkebøker for Toten for perioden sist på 1700-tallet med viede, så der finner du vel ikke noe mer.Fant bare en ministeralbok med konfirmerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.