Gå til innhold
Arkivverket

[#63590] Den spanske syke i Norge


Gjest Annelise Brahtz
 Del

Recommended Posts

Gjest Annelise Brahtz

Min mormor og søster/svoger døde under den spanske syke i 1920. Findes der nogen statistik over hvor mange der døde af den i Norge?Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

ifl. Store Norske Leksikon vart det offisielt registrert 7308 døde og 374 288 sjuke i Noreg; men at ein i alt reknar med at 14 og 15 000 døydde og at halve folket var smitta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

De var klar over smittefaren. Hos min far fikk de ikke forlate hjemmet og det stod et skilt der gårdsveien begynte, at det var forbudt å gå dit. Flere var syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

De var klar over smittefaren. Hos min far fikk de ikke forlate hjemmet og det stod et skilt der gårdsveien begynte, at det var forbudt å gå dit. Flere var syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

En gang iblant blir det slik at det ser ut som om meldingen er sendt, men så er den ikke det likevel og jeg blir lurt til å sende en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.