Gå til innhold
Arkivverket

[#63597] Offentlige polititjenestemenn.


Gjest Thorbjørn Granlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg prøver meg igjen. Finnes det noe arkiv eller lister hvor navnene på offentlige tjenestemenn i politiet er tilgjengelig ? Jeg tenker på de som deltok under Julussakonflikten i 1927, hvorfra jeg husker at jeg så et gammelt bilde i en avis, og hvor bl.a. politiløytnant Kvalheim var avbildet. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei igjen. Er det virkelig ingen som har noe slags peiling på denne iherdige politiløytnant Kvalheim, som jeg antar hadde sin glanstid rundt 1930 ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ikke enkelt dette! Har prøvd med mange søk både på navn og på Julusakonflikten, uten hell til nå.Her i denne artikkel er nevnt et par hovedoppgaver skrevet om emnet. Det har du kan hende fra før, men jeg legger inn en lenke her likevel:LenkeI 1900 tellingen er det flere familier Kvalheim som har unge sønner som kan tenkes å være en fremtidig politløytnant, men ingen som utpeker seg direkte.Håper det finnes noen som har forslag til arkiv hvor du kan finne noe om han.Lykke til med vidre søking.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Til innlegg 2, spørs om han opererte utover på 30-tallet også etter som Kjell Aukrust nevner ham i en av sine bøker, muligens 'Simen', men det kan være i en av de andre i den trilogien også, husker ikke helt. Kan ikke huske at fornavn var nevnt heller, bare 'n`Kvalheim'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg har nå hatt kontakt, da først med Statsarkivet, Hamar, og der ble jeg i hvertfall ikke klokere. Siden snakket jeg med en person i Østlendigen som ble svært interessert, og her ble jeg lovet litt bistand, så jeg får bare vente å se. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.