Gå til innhold
Arkivverket

[#63601] Magnhild jonsdtr. qveen f. ca 1820 fra Lom


Gjest Anne-Magrethe Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Magrethe Stokken

Har prøvd både i skannet kirkebøker samt bygdebøker fra Lom å finne Magnhild Jonsdtr. Lenke (mor til dåpsbarn: Johanne) Noen som kjenner til hvor jeg kan lete videre?? Takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Lenken din virker ikke denne gangen heller. Hvis du viser til ei kirkebokside, så må du lage permanent sidelenke. (Eller bildelenke.) Beskrivelse på hvordan dette gjøres finner du bl.a. her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Magrethe Stokken

Tanken er god men jeg har så langt ikke lykkes å finne henne igjen....Datteren Johanne giftet seg senere på Aukra, Romsdal og har etterkommere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg tror det er denne Magnhild, f. 25. august 1817 av foreldrene Jon Jonsen og Marit Olsdatter, plassfolk på Frøsestuen. Nr. 50 på høyre side her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9244&idx_id=9244&uid=ny&idx_side=-22>LenkeJohanna var Magnhilds 2. leiermål. Hennes første var datteren Marit født 8. mars 1843 og døpt i Bolsøy 7. mai samme år. Nr. 4 nederst på høyre side her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Magrethe Stokken

Tusen takk - her var det mye som ser ut til å stemme med at det er rette Magnhild. Jeg sliter veldig med å klare å tyde det som står under foreldre på Marit f. 08.03.1843.... Dersom noen klarer lese dette er jeg veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Gjør et forsøk:Under Navn: Marith, uægte, hjemmedøbt af Berith StrandeUnder Foreldre; Pigen Magnild Johnsdtr., 24 Aar gl, flyttet fra Lom for 5 à 6 Aar siden, tjente hos Lasse Strande, opholder sig nu hos Hatlen. Til Barnefader udlagt Gaardmandssøn Ole Lassesen Strande. Begges 1ste Leiermaal.Under Faddere: Eisten Lønseth, Marith Andersd. Hatlen, Jørgen Poulsen Aarøe, Ingeborg Larsd. Strandhagen, Marith Olsd. Ellingsgaard, Johan Syvertsen Hatlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Magrethe Stokken

Tusen takk skal du ha for veldig god hjelp med å finne nærmere frem til min tipptippoldemor; Magnhild!! mvh Anne-Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.