Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gunn-Anita Rysjedal

[#63611] Foreldre til Marie Tommasdatter f 1828

Recommended Posts

Kan jeg få hjelp til å finne foreldre og opphav til Marie Tommasdatter? Har søkt over alt på nettet uten å finne noe. De opplysningene jeg har er: Hun var sannsynligvis født i 1828, var gift med Anders Olsen som var født 1830 på Nødsæter gård i Kinn kommune, Sogn&Fjordane.. De fikk barna:Andreas Andressøn 1852, Marthe Andresdatter 1857, Lyder Anderssøn 1859, Alida Andersdatter 1861, Bolette Marie Andersdatter 1863. Sistnevnte er født på Barexten - en øy utenfor Florø i Kinn. Hvor de andre barna er født vet jeg ikke. Kan det være at noen her inne finner ut av dette? Mvh Gunn-Anita Rysjedal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan se ut som jeg sitter med feilt fornavn på henne. Den familien i lenken stemmer helt med barna så det må jo være riktig. Da er det ikke rart jeg ikke har funnet henne. Tusen takk, nå ser alt lysere ut. Mvh Gunn-Anita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av dåpen: Er det Espesæt eller noe annet som er stedsnavn/etternavn på hennes foreldre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

For meg ser det ut til at det står Espesæt ved dåpen og Sunde ved vielsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk. Ja jeg tror det er Espesæt. Og så Sunde eller Lunde. Jeg tror jeg undersøker hvilke av disse to navnene som er i Kinn eller omegn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.