Gå til innhold
Arkivverket

[#63617] Kirstine Carine Lange, f. 1827, hvem var hun?


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Jeg har funnet hennes dåp i Bergen: Lenke (innførsel nr. 71)Men hvem var foreldrene? Jeg kan ikke finne ut av hvem de var og hvor de kom fra. De var tydeligvis gift siden barnet vat 'ægte', men hvor og når?Det sies i familien at navnet Lange opprinnelig var 'de Lange', og at de skal ha vært franske innvandrere som flyktet fra hugenottene. Noen som kan kaste lys over dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På FS fant jeg en Bendix Christensen dpt. 4/11 1752 Holmen sogn, København med foreldrene Christian Olsen og Cathrine Jochumsdt. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Takker så langt. Jeg var borte noen dager, så jeg har ikke fått lest dette før nå.Den danske Bendix Christensen, er det noe som antyder navnet Lange der? Jeg er ikke god på danske kilder...Detaljene omkring Pettriche ser for meg svært riktige ut, det samme med giftermålet mellon Bendix og Mette Marie. Regner med at lenken jeg henviste til i innlegg 3 er familien i 1801.Jeg har nå hørt fra en direkte etterkommer at Bendix (Christiansen)Lange skal ha blitt døpt i Kragerø i 1758 og være gravlagt i Kristiansand 1827. Jeg har kikket i de relevante kirkebøker uten å finne noe. Kan noen ta en titt og se om de er bedre enn meg til å tyde hva som står der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Da var jeg ikke så helt borte likevel ;-)Men jeg skulle gjerne visst hvordan man kommer videre på den Bendix som var fra Danmark (innlegg 6). Noen som kan gi meg litt førstehjelp i danske kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.