Gå til innhold
Arkivverket

[#63623] Marthe Sophie Andersdatter.


Gjest Solveig Kristine Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Kristine Westgård

Marthe Sophie Andersdatter blir født 17-2-1800 i Bamble døpt 23-2-1800.Hennes foreldre Anders Hansen og Aaste Marie Knudsdatter gifter seg 10-1-1800 i Bamble.I 1801 bor de på Strand under Rennesund i Kilebygda/Solum. Der står ikke Marthe Sophie nevnt.De får en sønn i 1802 som blir døpt 5-9-1802 i Solum, HANS.Finner ikke noe mer om Marthe Sophie dør hun som spedbarn? Er hun gravlagt i Bamble eller Solum? Finner ikke noe om flyttinga fra Bamble til Solum heller. De må ha flyttet i 1800 eller 1801 til Solum.De flyttet tilbake til Bamble i ca 1815.Hvor ble det av Marthe Shopihe?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ville tro at deres 1. datter døde tidlig. Her kan det være at paret kaller opp en ny datter f. 1811?LenkeTror jeg ville lett i kirkebøker både i Bamle og i Solum for å finne Marie Sophie død før 1801.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei igjen.Ja, de fikk 6 barn etter Marthe Sophie. Jeg har titta litt i både Bamble og Solum kirkebøker, men det er vanskelig å lese gammel skrif noen ganger.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Det tror jeg også, men er hun gravlagt i Bamble eller Solum? Eller Mellum? Det hadde vært greit å vite.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Dette er merkelig,hun må være gravlagt et sted. I skifte etter hennes far i 1828, er barna: Hans, Knud, Ane og Isak nevnt som arvinger.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I denne kilden Solumslekt finner jeg bare to barn av ekteparet Anders Hansen og Aaste Marie Knudsdatter: LenkeMulig at en henvendelse til denne siden kan gi deg svar på spørsmålet?Lykke til.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Jeg tror denne siden ikke har så mange som er født etter 1800.Men de har Hans døpt i 1802,Knud døpt i 1805,Jakob døpt i 1807 dør 6 uker gammel,Ane døpt i 1811,Isak døpt i 1813, Marie døpt i 1816 dør i Bamble 1821.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.